Piatok, 5. december 2025
Mimoriadne správy
- Slovensko je pripravené Ukrajine opäť poskytnúť pomoc, Blanár v rámci zasadnutia NATO rokoval aj s Landauom – FOTO
- Ruskí vojaci podľa Ukrajiny uviazli v pouličných bojoch o Pokrovsk
- V českom mestečku zo školy evakuovali 450 ľudí pre obavy z výbuchu
- Nemecko rozprestiera Európsky nebeský štít
- Americký súkromný sektor minulý mesiac znížil počet zamestnancov
Reklamu na Facebooku začala bojkotovať aj Labouristická strana, pridala sa tak k stovkám veľkých firiem
13.7.2020 (Webnoviny.sk) - Britská Labouristická strana sa pripojila ku kampani Stop Hate for Profit, ktorej organizátori vyzvali firmy, aby počas júla neinzerovali na sociálnej sieti Facebook, pretože podľa nich spoločnosť nerobí dostatočné kroky na odstránenie nenávistných prejavov.
Facebook musí prevziať zodpovednosť
"Všetci poslanci Labouristickej strany používajú Facebook na šírenie nášho posolstva, no v súčasnosti ho nevyužívame na inzerciu. Robíme tak v rámci solidarity s kampaňou Black Lives Matter a tiež v súlade s tým, čo tento mesiac robí veľa firiem. Chceme vyjadriť znepokojenie nad tým, že Facebook nezmazal nenávistný obsah z jeho platforiem a chceme, aby prevzal väčšiu zodpovednosť za klamstvá a propagandu, ktoré sa niekedy objavia na Facebooku," vyhlásila pre BBC tieňová ministerka Rachel Reeves.
"Facebook musí prevziať väčšiu zodpovednosť a toto je jedna z možností, ako môžu firmy, Labouristická strana a ďalší zatlačiť na Facebook s cieľom, aby robil správne veci a ráznejšie zasiahol proti zločinom z nenávisti a prejavom nenávisti," dodala.
Do bojkotu sa zapojili stovky firiem
Britské politické strany minuli vo voľbách v roku 2017 približne 40 miliónov libier, z toho približne tri milióny putovali priamo na reklamu na Facebooku. Konzervatívna strana minula dvakrát viac prostriedkov ako všetky ostatné strany dokopy.
Do bojkotu, ktorý sa začal 1. júla, sa už zapojili stovky firiem z celého sveta, medzi nimi aj veľké značky ako napríklad Ford, Adidas, HP, Coca Cola, Mars, Unilever, Starbucks, Aviva či Intercontinental Hotels Group. Množstvo firiem zrušilo reklamu aj na iných sociálnych sieťach.
Viac k témam: Black Lives Matter, inzercia, labouristi, rasizmus, reklama, šírenie nenávisti, Stop Hate for Profit
Zdroj: Webnoviny.sk - Reklamu na Facebooku začala bojkotovať aj Labouristická strana, pridala sa tak k stovkám veľkých firiem © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Horské strediská sú pripravené na zimnú sezónu, do rozvoja investovali desiatky miliónov eur
Slovensko na križovatke. Poslanci dali v prvom čítaní zelenú zrušeniu Úradu na ochranu oznamovateľov
EY posilňuje svoju pozíciu na trhu akvizíciou spoločnosti ORIWIN, s.r.o.