Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
- Medzinárodný trestný súd vydal zatykač na izraelského premiéra pre vojnu v Pásme Gazy
- Rusi vo vojne proti Ukrajine prvýkrát použili medzikontinentálnu raketu
- Po tragédii na železničnej stanici v srbskom Novom Sade zatkli 11 ľudí
- Vulkanický systém neďaleko Reykjavíku opäť chrlil lávu
Značkoví výrobcovia sa na budúci rok pozerajú optimisticky, neistotu však u nich vzbudzujú dva faktory
20.12.2023 (SITA.sk) - Kľúčovým slovom tohto roka bola inflácia, ktorá v podobe rastu nákladov ovplyvnila nielen spotrebiteľov, ale aj značkových výrobcov. Napriek tomu 94 % manažérov značovkých výrobcov hodnotí končiaci sa rok pozitívne.
Navyše, všetci spoločne hovoria, že situácia na Slovensku sa vyvíjala rovnako alebo lepšie ako bolo bežné v Európe. Vyplýva to z prieskumu, ktorý už šiestykrát realizovalo medzi svojimi členmi Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV).
Oživený dopyt spotrebiteľov
„Sme radi, že sa naplnilo naše očakávanie a rast inflácie sa aj bez regulačných zásahov zastavil a v priebehu roka sme zaznamenali oživenie dopytu spotrebiteľov. Aj vďaka pokračovaniu v procese zavádzania inovácií, ktoré sú silnou stránkou značkových výrobcov, hodnotíme rok 2023 prevažne pozitívny,“ komentoval výstup z prieskumu predseda predstavenstva SZZV Martin Mittner.
Očakávania pre rok 2024 sú optimistické, avšak miera optimizmu je najnižšia za šesť rokov tohto výročného prieskumu. Pozitívne vyhliadky má takmer šesť z desiatich manažérov značkových výrobcov, negatívne skoro 12 %. Všetci respondenti indikujú rast alebo zachovanie súčasných pracovných miest a rovnako aj rast alebo zachovanie objemu výdavkov na reklamu na Slovensku.
Nástup umelej inteligencie
„Ako kľúčové príležitosti roka 2024 pomenúvajú značkoví výrobcovia prehlbovanie vzťahov s obchodnými partnermi a inovácie. Obavu vyvoláva nestabilnosť a nízka predvídateľnosť regulačného prostredia a riziko možnej cenovej vojny spojenej s nástupom nového obchodného reťazca. Aj z tohto dôvodu respondenti prieskumu upozorňujú, že akákoľvek nová regulácia komplikuje podnikanie, a preto je potrebné, aby zmeny prichádzali po celospoločenskej zhode,“ dodáva výkonný riaditeľ SZZV Ľubomír Tuchscher.
Nástup umelej inteligencie sa v tomto roku dotkol aj značkových výrobcov, ktorí sú všade vo svete nositeľmi inovácií. V tejto chvíli potvrdilo len približne 12 % manažérov spoločností, že ich už priamo využívajú a ďalších 35 % hovorí, že sa na jej využívanie pripravuje.
Z pohľadu očakávaného dopadu na zamestnanosť viac ako dve tretiny respondentov nevie, resp. nechce odhadnúť, aký bude dopad využívania umelej inteligencie na pracovné miesta na Slovensku. Druhá najväčšia skupina odpovedí sa domnieva, že sa nezmení počet pracovných miest, len sa zmení ich štruktúra.
Slovenské združenie pre značkové výrobky je dobrovoľným združením výrobcov a distribútorov rýchloobrátkových značkových výrobkov v oblastiach, ktoré ovplyvňujú výrobu, uvedenie na trh, distribúciu a predaj značkových výrobkov na Slovensku. Vzniklo v roku 1996, zastupuje spoločnosti s viac ako 8 000 zamestnancami na Slovensku a obratom viac ako 1,5 miliardy eur.
Viac k témam: Dopyt, Inflácia, predseda predstavenstva SZZV, Prieskum, SZZV Slovenské združenie pre značkové výrobky, výkonný riaditeľ SZZV
Zdroj: SITA.sk - Značkoví výrobcovia sa na budúci rok pozerajú optimisticky, neistotu však u nich vzbudzujú dva faktory © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Zástupcovia Republikovej únie zamestnávateľov diskutovali s ministrom životného prostredia TarabomNasledujúci článok
Nezamestnanosť na Slovensku v novembri klesla na úroveň pred pandémiou