Piatok, 22. november 2024
Zamračené -1 °C
Mimoriadne správy
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
- Medzinárodný trestný súd vydal zatykač na izraelského premiéra pre vojnu v Pásme Gazy
Železničná spoločnosť Slovensko sa určite zapojí do všetkých súťaží na prevádzku osobnej dopravy
BRATISLAVA 19. mája (WebNoviny.sk) - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) sa ako národný dopravca určite zapojí do všetkých plánovaných súťaží na prevádzku osobnej dopravy.
V súvislosti s avizovanou súťažou na zabezpečenie regionálnej prepravy na traťovom úseku Košice - Moldava nad Bodvou informovala, že momentálne je predčasné hovoriť o podrobnostiach, keďže nie sú známe detaily tendra.
Hovorca ZSSK Tomáš Kováč v utorok pre agentúru SITA uviedol, že záujmom a úsilím spoločnosti je zabezpečenie kvalitnej dopravnej obsluhy na všetkých traťových úsekoch a efektívne využitie kapacít, ktorými disponuje.
Súťaž na osobnú regionálnu prepravu
Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) v pondelok informovalo, že pripravuje súťaž na osobnú regionálnu prepravu vo verejnom záujme na úseku Košice - Moldava nad Bodvou, mesto a tento zámer zverejnilo v Úradnom vestníku Európskej únie. Osobnú prepravu na tomto úseku zabezpečuje práve štátny osobný vlakový dopravca.
Odporúčame:
Na trase Zvolen – Šahy budú opäť premávať osobné vlaky, železničiari urobili prvé kroky
V rámci liberalizácie železničnej osobnej dopravy rezort plánuje aj súťaž na trati Žilina - Rajec. Ďalšie trate pre súťaže, vrátane trasy Bratislava - Komárno, majú byť zverejnené v najbližších mesiacoch, aby sa mohlo začať súťažiť už v budúcom roku.
Obsadenosť vlakov monitorujú
Na úseku Košice - Moldava nad Bodvou v dĺžke 31 kilometrov v súčasnosti premáva sedem párov vlakov denne a plánuje sa ďalšie zahustenie dopravy.
"V budúcnosti je možné uvažovať nad celodenným hodinovým taktom. Uvedená trať je v úseku Košice - Haniska pri Košiciach (11 km) dvojkoľajná a elektrifikovaná. Traťový úsek Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou mesto je jednokoľajný, neelektrifikovaný," poznamenal Kováč. Pre výrazné zrýchlenie a zahustenie dopravnej obsluhy je preto potrebné počítať s modernizáciou a s elektrifikáciou trate na celom úseku.
ZSSK obsadenosť vlakov na úseku Košice - Moldava nad Bodvou pravidelne monitoruje a momentálne je s ňou spokojná. "Kapacita zatiaľ postačuje, v prípade zvýšeného záujmu cestujúcich ju vieme operatívne navýšiť. Keďže ide o súťaž, vzhľadom na konkurenciu by sme sa radi vyhli zverejňovaniu konkrétnych čísel," uviedol Kováč.
"Na uvedenej trati aj v grafikone vlakovej dopravy 2018/2019 plánujeme v zmysle platnej objednávky viesť sedem párov osobných vlakov, z toho šesť párov každý deň, jeden pár iba v pracovné dni," dodal hovorca ZSSK. Vlaky sú radené z motorovej jednotky 813/913 a vzhľadom na vyťaženie a možnosti dopravca v súčasnosti pre rok 2019 neuvažuje nad zmenou.
Viac k témam: Ministerstvo dopravy a výstavby SR, vlaky, ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko
Zdroj: Webnoviny.sk - Železničná spoločnosť Slovensko sa určite zapojí do všetkých súťaží na prevádzku osobnej dopravy © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Ceny ropy oslabili, zlato zdraželo