Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Už to nie je len o peniazoch, firmy si chcú získať zamestnancov aj benefitmi
16.12.2019 (Webnoviny.sk) - Ak sa vám zdá, že trend zamestnaneckých benefitov prichádza z manažmentu firmy, ste na omyle. Tlak na vedenie vytvárajú práve zamestnanci, ktorý si dnes už vyberajú z ponúk na trhu práce.
Ak chcú teda firmy „uloviť“ najlepšieho uchádzača, sú nútení ponúknuť zaujímavé benefity. Práve tie sú významným faktorom pri rozhodovaní, či potenciálny zamestnanec pracovnú ponuku príjme alebo nie.
Finančné vs. nefinančné benefity
Spokojnosť na oboch stranách či anglické spojenie „win-win“. Zamestnávatelia ponúkajú benefity s jednoduchým cieľom reciprocity, tzn., že vy niečo firme odovzdáte a firma vám niečo dá späť. K obľúbeným benefitom súčasnosti patrí najmä služobné auto, telefón či notebook, ktoré je možné využívať aj na súkromné účely, čo zamestnancovi v konečnom dôsledku ušetrí aj niekoľko stoviek eur ročne.
Medzi ďalšie časté finančné benefity patrí aj 13. a 14. plat, príspevok na cestovanie do práce, príspevok spoločnosti na doplnkové dôchodkové sporenie, sick day ( preplatené voľno na zotavenie) či odmeny pri pracovných a životných jubileách. Medzi najčastejšie nefinančné benefity patrí ponuka dovolenky navyše, flexibilný pracovný čas, práca z domu, odborné alebo jazykové vzdelávanie, nápoje a ovocie zadarmo či škôlka pre deti zamestnancov.
Sociálne benefity
Najmä korporátne firmy ponúkajú svojim zamestnancom napr. príspevky na detskú rekreáciu počas letných či zimných prázdnin, vianočné darčeky či mikulášske balíčky pre deti. Štandardom aj v menších spoločnostiach je už dnes darčekový kupón, kedy si darček vyberá každý sám.
„Darčekový kupón je obľúbenou formou obdarovania zamestnanca. Je možné ho využiť na rôzne kultúrne a športové vyžitie, nákup darčekov, cestovanie, krásu, zdravie, detský svet či vzdelávanie. Každý obdarovaný si tak sám vyberie, na čo ho uplatní a čo mu prinesie radosť,“ povedala Anna Lašová zo spoločnosti Up Slovensko.
Viete, kedy sa na benefity opýtať?
Samozrejmosťou je pracovný pohovor. Firmy zväčša sami vymenujú svoje možnosti; ak by sa tak nestalo, môžete sa na ne opýtať aj vy. Ak ste vo firme už nejaký ten rok a máte pocit, že by ste okrem platu uvítali aj iné možnosti ocenenia, odborníci z ľudských zdrojov majú pravidlo šiestich mesiacov- každých šesť mesiacov by ste svoje vedenie mohli požiadať o nejaký benefit. Rozhodnutie o jeho vybavení je však v rukách vedenia spoločnosti.
Viac k témam: benefity
Zdroj: Webnoviny.sk - Už to nie je len o peniazoch, firmy si chcú získať zamestnancov aj benefitmi © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Každý šiesty Slovák si myslí, že ženy nemajú v IT čo robiť, ukázal prieskum