Utorok, 16. december 2025
Mimoriadne správy
- Streľba na Bondi Beach zasiahla aj exprezidentku Čaputovú, obeťou útoku v Sydney bola jej blízka priateľka
- Zelenskyj dúfa v podporu Američanov, podľa neho je najspravodlivejšou možnosťou „ostať tam, kde sme“
- Maďarsko sa nezrútilo po roku 1989. Ono už desaťročia stálo na umelých nohách, tvrdí psychiater Hunčík
- Rusko musí byť pod tlakom USA, aby pristúpil na kompromis, tvrdí Zelenskyj
- Španielska polícia rozbila gang pašujúci hašiš vrtuľníkmi z Maroka
Sociálna poisťovňa sa snaží ušetriť čas aj papier, v elektronických službách zavedie viacero noviniek
17.3.2021 (Webnoviny.sk) - Sociálna poisťovňa plánuje zaviesť pre klientov elektronické zložky a nové elektronické služby. Uvádza sa to v strategických zámeroch činnosti Sociálnej poisťovne na roky 2021 až 2026, ktoré v stredu schválila vláda.
Elektronická zložka klienta bude slúžiť na správu a spracovanie vstupných a výstupných dokumentov týkajúcich sa klienta a jeho väzby na sociálne poistenie. Poisťovňa od tohto kroku očakáva úsporu času pri agendových úkonoch v prospech občanov a zamestnávateľov, ale aj v prospech zamestnancov Sociálnej poisťovne.
Zníži sa spotreba papiera
"Elektronické služby budú mať aj dopad na zníženie spotreby papiera a súvisiaceho spotrebného materiálu, resp. zníženie nákladov na doručovanie dokumentov klientom pri využití elektronického formátu," tvrdí Sociálna poisťovňa.
Zavedenie elektronickej práceneschopnosti (PN) podľa poisťovne zabezpečí nahradenie listinného potvrdzovania dočasnej PN a žiadosti o nemocenské a náhradu príjmu pri dočasnej PN elektronickým vystavením dokumentu ošetrujúcim lekárom.
Novinky prinesú časové úspory
"Prostredníctvom elektronickej výmeny údajov medzi lekármi, zamestnávateľmi, poistencami a Sociálnou poisťovňou budú vytvorené predpoklady na zavedenie novej elektronickej služby, ktorá po nasadení do bežného života prinesie hlavne časové úspory pri vybavovaní a potvrdzovaní súčasných papierových potvrdení jednotlivých dielov tlačiva dočasnej pracovnej neschopnosti," uvádza sa v materiáli.
Zámerom poisťovne je aj štandardizovať klientske centrá, čím sa má zvýšiť kvalita kontaktných služieb poskytovaných poisťovňou, a to nárastom kvality poskytovaných služieb odborne zdatnými a komunikačne zručnými zamestnancami.
"Zvýši sa bezpečnosť fyzického prostredia klientskych centier. V neposlednom rade bude zohľadňovaný aj environmentálny aspekt pri vytváraní služieb a prostredia klientskych centier," dodáva poisťovňa.
Viac k témam: elektronické služby, klientské centrá
Zdroj: Webnoviny.sk - Sociálna poisťovňa sa snaží ušetriť čas aj papier, v elektronických službách zavedie viacero noviniek © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Slovensko dostalo 330 miliónov eur vo forme úverov z nástroja SURE
Izrael oznámil zabitie vedúceho zbrojárskeho predstaviteľa Hamasu v Pásme Gazy
Nemecko pošle skupinu vojakov do Poľska, obavy z ruských hrozieb narastajú
Ukrajina obvinila Rusko z útoku dronom na tureckú nákladnú loď prevážajúcu slnečnicový olej