Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Top foto dňa (22. november 2024): Pellegrini v Prešove, pojednávanie s bývalým policajným prezidentom aj vianočný stromček vo Vatikáne
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
Slováci začínajú viac upriamovať pozornosť na domáce výrobky, najviac si prilepšili tukové produkty
BRATISLAVA 4. júna (WebNoviny.sk) - Spotrebiteľské správanie Slovákov sa postupne mení, podiel domácich výrobkov oproti zahraničným produktom postupne mierne stúpa. Podiel slovenských výrobkov, ktoré si Slováci pri nákupe potravín vložili do košíka za druhý polrok 2016, dosiahol takmer 54 %, čo je medziročne mierny nárast o necelé jedno percento. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorá na vzorke 1 500 kupujúcich zisťovala, čo má v nákupnom košíku slovenský spotrebiteľ.
Ako na stredajšom brífingu informovali zástupcovia spoločnosti GfK, medziročne si v najviac prilepšili tukové produkty a toaletný papier o 29 %. Počet kusov nakúpených základných potravín vzrástol o 12 % a z nich cukor až o 21 %. Medziročne mierne vzrástla aj kategória mliečnych výrobkov o 4 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Jedinou kategóriou, ktorá dosiahla zápornú hodnotu, bola kategória nápojov. V sledovanom období ich podiel klesol o 13 %, pričom pivá vyrobené na Slovensku z hľadiska počtu nakúpených kusov klesli až o 28 % v porovnaní s druhým polrokom 2015.
Ako uviedla autorka projektu Kvalita z našich regiónov Bohumila Tauchmannová, Slováci si uvedomujú dôsledky svojho nákupného správania na makroekonomiku krajiny, v ktorej žijú. „Tento rok sa budeme venovať oblastiam, ktoré budú poukazovať na rozumovú zložku nášho správania pri nakupovaní. Budeme apelovať na rozum a zdravé rozhodovanie pri každodenných nákupoch,“ uviedla Tauchmannová. Venovať sa chcú napríklad problematike plytvania potravín v domácnostiach.
Viac k témam: potraviny, slovenské potraviny
Zdroj: Webnoviny.sk - Slováci začínajú viac upriamovať pozornosť na domáce výrobky, najviac si prilepšili tukové produkty © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Americký akciový trh stúpol na nové rekordné maximá