Piatok, 22. november 2024
Zamračené 0 °C
Mimoriadne správy
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
- Medzinárodný trestný súd vydal zatykač na izraelského premiéra pre vojnu v Pásme Gazy
- Rusi vo vojne proti Ukrajine prvýkrát použili medzikontinentálnu raketu
- Po tragédii na železničnej stanici v srbskom Novom Sade zatkli 11 ľudí
Od začiatku platnosti nového cestovného poriadku v nedeľu 11. decembra medzi Bratislavou a Košicami jazdia denne dva páry nedotovaných IC vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko. Cestu dlhú 445 kilometrov zvládnu za štyri hodiny a 42 minút, bude to najrýchlejšie železničné spojenie západu a východu krajiny.
BRATISLAVA 11. decembra (WebNoviny.sk) - Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) po takmer roku obnovila prevádzku expresných InterCity (IC) vlakov.Od začiatku platnosti nového cestovného poriadku v nedeľu 11. decembra medzi Bratislavou a Košicami jazdia denne dva páry týchto komerčných, nedotovaných vlakov. Cestu dlhú 445 kilometrov zvládnu za štyri hodiny a 42 minút, bude to najrýchlejšie železničné spojenie západu a východu krajiny.
Nový grafikon aj IC vlaky, železnice predstavili top novinky
IC vlaky odchádzajú z Bratislavy o 9:47 a 15:47, z Košíc v pondelok až sobotu o 7:31 a 15:31, v nedeľu o 9:31 a 15:31. Popoludňajší vlak z Bratislavy pokračuje ako priama súprava až do Humenného. Tradične povinne miestenkové vlaky majú päť vozňov a okrem Bratislavy a Košíc zastavujú v staniciach Trnava, Žilina, Poprad - Tatry a Kysak.
Obrazom: Prvá jazda vlaku InterCity
Prevádzka "icečiek" bola zastavená v polovici januára tohto roka pre ich stratovosť. Stalo sa tak viac ako rok po tom, čo na hlavnej domácej trati medzi Bratislavou a Košicami začali premávať vlaky súkromného dopravcu RegioJet. Súčasná koaličná vláda sa zaviazala obnoviť IC vlaky do konca tohto roka z iniciatívy SNS.
"IC vlaky považujeme za svoju vlajkovú loď," povedal nedávno generálny riaditeľ a predseda predstavenstva ZSSK Filip Hlubocký. "Máme ambíciu, aby tento produkt bol už od prvého roku v prevádzkovom zisku. Čo sa týka hospodárskeho výsledku, predpokladáme, že za tri, štyri roky budú čierne čísla (zisk)," dodal. Hlubocký verí, že cenník IC vlakov je prehľadný a reaguje na toky cestujúcich v silných a slabých časoch.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Ceny ropy v závere týždňa stúpli, zlato zlacneloNasledujúci článok
Do parlamentu mieri nový návrh zákona, týka sa eurofondov