Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
BRATISLAVA 7. apríla (WebNoviny.sk) - Väčšina najväčších globálnych firiem pôsobiacich v oblasti spotrebného tovaru sa zhoduje v názore, že kamenné predajne, ktoré sa do roku 2020 nezmenia a neprispôsobia trendom, neprežijú.
Viac ako polovica manažérov takýchto firiem si tiež myslí, že mnohé obchody v blízkej budúcnosti zatvoria pre nedostatočný výkon. Do popredia sa totiž dostáva e-commerce a priame spotrebiteľské kanály. Vyplýva to z výsledkov štúdie KPMG Organic Growth Barometer 2018.
Rast zaznamenali luxusné produkty
"Aj na Slovensku zaznamenávame rastúci význam online maloobchodov a spotrebiteľov, ktorí nakupujú priamo od značiek prostredníctvom ich vlastných distribučných kanálov,“ uviedla partnerka KPMG na Slovensku zodpovedná za sektor maloobchodu a výroby spotrebného tovaru Ivana Mazániková.
KPMG Organic Growth Barometer porovnáva organický rast tržieb 49 najväčších firiem v sektore spotrebného tovaru, ktoré sú kótované na amerických a európskych burzách. Dáta v štúdii vychádzajú z externe vykazovaných údajoch jednotlivých spoločností. Za predchádzajúci finančný rok sa priemerná ročná miera rastu medzi spoločnosťami v sektore spotrebného tovaru mierne znížila (o 0,5 percentuálneho bodu) na aktuálnych 2,5 %. Rast zaznamenali iba luxusné, prémiové produkty v segmentoch potravín, nápojov a krásy. Podľa KPMG to potvrdzuje aj rebríček firiem s najvyšším organickým rastom – v prvej trojici sa umiestnili Phillip Morris International, predajca prémiových vín, pív a destilátov Constellation Brands a prestížna kozmetická značka Estée Lauder.
Viaceré výzvy naraz
Podľa výsledkov štúdie KPMG zároveň manažéri chápu, aký veľký vplyv má správne vedenie ľudí, podnikateľské prostredie a skúseností zamestnancov a zákazníkov na rast tržieb ich firiem. Dvaja z piatich generálnych riaditeľov v spotrebiteľskom odvetví si však nemyslia, že ich podnikanie je aktuálne pripravené na inovatívne zmeny, ktoré hýbu trhom. "Firmy v sektore spotrebného tovaru musia zápasiť naraz s viacerými výzvami. Jedným z nich sú inovácie. Digitálne technológie sú aktuálne hlavnou hybnou silou tých najlepších. Vďaka nim môžu vyrábať a dodávať inovatívne produkty, ktoré rezonujú na súčasnom spotrebiteľskom trhu,“ dodala Ivana Mazániková.
KPMG je globálna sieť firiem poskytujúcich profesionálne služby v oblasti auditu, daní a poradenstva. Pôsobí v 153 krajinách sveta a jej členské firmy na celom svete zamestnávajú vyše 207 tisíc ľudí. Spoločnosť KPMG Slovensko je nezávislým členom medzinárodnej siete KPMG a na Slovensku pôsobí od roku 1991. Poskytuje širokú škálu audítorských, daňových, právnych a poradenských služieb mnohým domácim i zahraničným spoločnostiam a asistuje pri významných transakciách vo väčšine hospodárskych odvetví.
Viac k témam: kamenné obchody, KPMG, obchod, online nákup, prieskum
Zdroj: Webnoviny.sk - Kamenné predajne idú podľa prieskumu do úzadia, nastupuje e-commerce © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Cenu ropy podporila správa o silnej tvorbe pracovných miest v USA