- Top foto dňa (22. november 2024): Pellegrini v Prešove, pojednávanie s bývalým policajným prezidentom aj vianočný stromček vo Vatikáne
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
Takmer všetky internetové obchody čelia sezónnemu dopytu. Aby ste sa však na trhu udržali dlhodobo, musíte sa pripraviť a zvládnuť nielen špičkové mesiace predaja, ale aj obdobie poklesu spotrebiteľskej aktivity. Jedným z takýchto najvýznamnejších momentov je ticho po akciách Čierneho piatku a Silvestra. Pokles predaja v tomto období nie je však dôvodom na zastavenie obchodnej činnosti, pretože zníženie množstva dopytu nie vždy vedie k zníženiu jeho kvality.
Mali by ste hľadať spôsoby, ako zvýšiť predaj aj mimo sezónu, a to voľbou správnej stratégie, výberom dobrej marketingovej agentúry a nástrojov, ktoré vám s touto úlohou pomôžu.
Ako identifikujete sezónnosť dopytu?
Pred vytvorením stratégie predaja tovaru mimo sezóny je potrebné určiť hranice vysokého a nízkeho dopytu. Môžete to urobiť pomocou dostupných analytických nástrojov:
- Trendy Google - „Google Trends“
- Plánovač kľúčových slov pre najlepšie reklamy na Google – „Google Ads“
- SimilarWeb
Každý z týchto nástrojov vám však môže poskytnúť iba čiastočné informácie. Ak chcete získať ucelený obraz o trhu a urobiť si objektívny názor - je lepšie ich navzájom medzi sebou kombinovať.
Budujte silu značky
V období nízkeho dopytu tržby síce klesajú, no úplne sa nezastavia. V takejto situácii je veľmi dôležité zamerať sa na posilnenie sily vašej vlastnej značky, pretože pravidlo ceteris paribus bude mať vplyv na konečný výber kupujúceho.
Najlepšie nástroje, ktoré zvyšujú povedomie o značke sú:
- Reklamy YouTube;
- Grafická a obsahová reklama;
- Reklama na sociálnych sieťach.
Automatizujte reklamné kampane
V mimosezóne sa počet potenciálnych návštevníkov webu, ktorí sa zaujímajú o váš produkt znižuje. Manuálna správa cenových ponúk však nie je vždy najlepšou možnosťou. Automatické stratégie vám umožňujú upraviť cenové ponuky v závislosti od sledovaného cieľa a mnohých ďalších faktorov. K tým najdôležitejším patria:
- ochota používateľa uskutočniť nákup;
- vyhľadávacie zariadenie;
- geografická poloha;
- čas;
- demografické údaje.
Upozorňujeme, že stratégie, ktoré dobre fungovali vo vysokom dopyte, môžu byť počas poklesu menej efektívne. Na chvíľu je preto možné a dobré kampaň prepnúť na manuálne ovládanie a potom sa znova vrátiť k „inteligentnej stratégii“. To umožní algoritmu preškoliť sa pomocou nového, aktuálnejšieho súboru údajov.
Pracujte s lojálnym publikom
Publikum, ktoré už uskutočnilo nákupy na vašom webe, sa právom považuje za najvernejšie. Pravdepodobnosť, že títo používatelia od vás objednajú produkty, je oveľa vyššia.
V období nízkeho dopytu by ste sa však nemali zameriavať iba na takýchto klientov. Je lepšie rozšíriť publikum reklamných kampaní na všetkých používateľov, ktorí navštívili web za určité obdobie.
Samotné obdobie musí byť vybrané v závislosti od návštevnosti stránky. Ak chcete používateľov zaujať a zvýšiť počet transakcií, môžete ponúkať propagačné kódy so zľavou na konkrétnu skupinu produktov alebo kombinovať niekoľko produktov do balíkov za výhodnú cenu.
Záver
Mimosezóna nie je dôvodom na zastavenie činnosti. V mimosezóne má firma vynikajúcu príležitosť sa aktívne zapojiť do budovania pozície svojej vlastnej značky, ako aj vyskúšať nové platformy a formáty reklamy. Takéto kroky jej prinesú výhodu nielen v období nízkeho dopytu, ale aj z dlhodobého hľadiska. Tak na to v týchto mesiacoch nezabudnite a myslite aj vy.