Piatok, 22. november 2024
Sneženie -1 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Facebook najnovšie umožňuje obmedziť zber dát na cielenú reklamu, užívatelia môžu funkciu vypnúť
21.8.2019 (Webnoviny.sk) - Facebook spustil nástroj, ktorý umožní používateľom obmedziť, aké dáta o nich môže sociálna sieť zbierať z ostatných webstránok a aplikácií. Takéto informácie Facebook využíva na cielenú reklamu.
Spoločnosť v utorok oznámila, že do sociálnej siete pridáva sekciu, kde bude možné vidieť ich aktivitu, ktorú Facebook sleduje mimo svoje služby. Používateľ si bude môcť takéto sledovanie vypnúť alebo ho môže ponechať tak, ako to bolo dosiaľ.
Spomínaný nástroj nesie názov Off-Facebook activity (v preklade Aktivita mimo Facebooku, pozn. SITA). Facebook ho v utorok spustil v Južnej Kórei, Írsku a Španielsku. Kedy ho sprístupní aj v iných krajinách, zatiaľ nekonkretizoval a uviedol len, že v "nasledujúcich mesiacoch".
Zablokovanie sledovania
Používatelia sa k nástroju môžu dostať cez nastavenia v sekcii Vaše informácie na Facebooku. Prostredníctvom neho môžu vymazať z Facebooku históriu prehliadania a zabrániť mu v tom, aby sledoval ich budúce kliky či návštevy webstránok.
Spoločnosť tak nebude využívať informácie získané z aplikácií a webstránok na zacielenie reklám na sociálnej sieti a platformách Instagram a Messenger a tiež ich nevyužije pri zobrazovaní príspevkov, ktoré by sa používateľom mohli páčiť na základe ich činnosti.
Zablokovanie sledovania obmedzí počet cielenej reklamy, no nie celkový počet reklám, ktoré používateľ na Facebooku uvidí. Taktiež nezmení to, ako jeho činnosť na Facebooku využijú na zobrazovanie reklám.
Dáta budú anonymné
Aj napriek vypnutiu sledovania bude Facebook naďalej zbierať informácie o aktivite používateľov mimo jeho služby, no "odpojí" ich od ich profilov, čiže tieto dáta budú anonymné. Inzerenti nebudú vedieť, kto klikol na ich reklamu, ale len to, že niekto tak urobil.
Zavedenie nástroja oznámil generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg ešte minulý rok, no jeho vytvorenie bolo podľa spoločnosti komplikované. Facebook uviedol, že chcel do tvorby zahrnúť aj používateľov, odborníkov na súkromie i politikov, čo viedlo k niektorým zmenám.
Používatelia tak napríklad budú môcť odpojiť svoju aktivitu od konkrétnych stránok a aplikácií alebo sa opätovne k nektorej pripojiť, zatiaľ čo ostatné sledovanie bude do budúcnosti vypnuté.
Produktová manažérka Facebooku Stephanie Max uviedla, že spoločnosť predpokladá, že nástroj ovplyvní tržby, ale ako veľmi, nešpecifikovala. Ako však dodala, dať ľuďom "transparentnosť a kontrolu" je dôležitejšie.
Viac k témam: bezpečnosť dát, prenasledovanie, sloboda informácií
Zdroj: Webnoviny.sk - Facebook najnovšie umožňuje obmedziť zber dát na cielenú reklamu, užívatelia môžu funkciu vypnúť © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.