Piatok, 22. november 2024
Zamračené -0,5 °C
Mimoriadne správy
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
- Medzinárodný trestný súd vydal zatykač na izraelského premiéra pre vojnu v Pásme Gazy
Pri havárii stroja bolívijskej spoločnosti zahynulo 71 ľudí, šiesti nešťastie prežili.
BOGOTA 26. decembra (WebNoviny.sk) - Sled viacerých ľudských zlyhaní vyústil 28. novembra do pádu lietadla spoločnosti LaMia s futbalistami brazílskeho klubu Chapecoense na palube tesne pred pristátím v Medellíne. Pri havárii zahynulo 71 ľudí, šiesti nešťastie prežili.Podľa vyšetrovania kolumbijského úradu pre civilné letectvo prvý z osudných omylov nastal už pri tvorbe letového plánu, ktorý nespĺňal medzinárodné predpisy. Plne naložený stroj britskej výroby BAE 146 Avro RJ85 s maximálnym konštrukčným doletom 2965 km nemali v žiadnom prípade vypraviť na charterový let z bolívijského Santa Cruz do Medellínu.
Zodpovednosť za zlé rozhodnutie nesú aerolínie aj bolívijské úrady. Lietadlo strávilo vo vzduchu 4 hodiny a 20 minút, keď jeho pilotov riadiaca veža letiska v Medellíne požiadala o vyčkávací manéver vynútený hlásením inej posádky o podozrení z úniku paliva.
Kabína čakala príliš dlho, kým vyslala prvú správu o hroziacom nebezpečenstve. Navyše podľa sekretára pre bezpečnosť letovej prevádzky kolumbijského úradu pre civilné letectvo Freddyho Bonillu pilot aj kopilot viackrát diskutovali o možnosti medzipristátia v Leticii, aby doplnili palivo. Napokon tento variant zavrhli.
Zhruba po vstupe do kolumbijského vzdušného priestoru začal fúkať silný vietor, čo tiež prispelo k vyššej spotrebe. V čase, keď pilot požiadal o prednostné pristátie, teda šesť minút pred zrútením, už jeden zo štyroch motorov dve minúty nepracoval. Postupne vypovedali službu aj ostatné.
Vyšetrovatelia dospeli k záveru, že lietadlo nemalo palivovú rezervu, ako ju vyžadujú medzinárodné štandardy pre tento druh letu. Neobjavili dôkazy o sabotáži či technickom zlyhaní. Letový plán tiež počítal s letovou hladinou 30-tisíc stôp, čo je výška, na ktorú nebol stroj certifikovaný. Podrobnú správu z vyšetrovania zverejnia v apríli 2017. Podieľali sa na ňom aj bolívijské, brazílske a britské inštitúcie.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Video: Chelsea 12 triumfom po sebe utvorila nový rekordNasledujúci článok
Perniš nevidel výplatu deväť mesiacov, v Iraklise skončil