Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
- Medzinárodný trestný súd vydal zatykač na izraelského premiéra pre vojnu v Pásme Gazy
- Rusi vo vojne proti Ukrajine prvýkrát použili medzikontinentálnu raketu
- Po tragédii na železničnej stanici v srbskom Novom Sade zatkli 11 ľudí
Slováci nakupujú cez internet menej ako počas pandémie, pri voľbe internetového obchodu cena nie je najdôležitejšia
27.12.2023 (SITA.sk) - V porovnaní s rokom 2021 nakupujú Slováci na internete menej. Kým pred dvoma rokmi nakupovalo cez internet aspoň raz do mesiaca 40,5 percenta Slovákov, v tomto roku ich je 35 percent.
Prieskumy nákupného správania
Pre spotrebiteľov je pri výbere e-shopu smerodajnejšia ich vlastná skúsenosť, než cena produktu alebo jeho kvalita. Vyplýva to z dvoch prieskumov zameraných na porovnanie nákupného správania sa Slovákov počas pandémie s ich správaním v tomto roku. Prvý prieskum sa realizoval v auguste 2021, druhý v novembri tohto roka. V oboch prípadoch išlo o telefonický prieskum na vzorke 1 000 respondentov realizovaný v spolupráci agentúry Neuropea so spoločnosťou CreditCall.
Najdôležitejším dôvodom, na základe ktorého si spotrebitelia na Slovensku vyberajú internetový obchod, je ich vlastná skúsenosť s nákupom. Kým v roku 2021 to bol rozhodujúci faktor pre 30,6 % nakupujúcich, v tomto roku túto možnosť zvolilo až 35,5 % respondentov. Nakupovanie na internete nie je už len o cene a kvalite daného tovaru.
Rozhodujúce faktory pri nakupovaní
Pre majiteľov e-shopov môže byť dôležité zistenie, že pre nakupujúcich je dôležitá najmä vlastná skúsenosť s daným internetovým obchodom. Kým si na základe tohto faktoru v roku 2021 vyberalo e-shop 30,6 % nakupujúcich, tento dôvod uviedlo ako najdôležitejší aj v tomto roku až 35,5 % respondentov. Cena produktu je na druhom mieste. Za rozhodujúcu ju považovalo 26,4 % resp. 25,3 % respondentov.
Respondenti považujú za ďalšie rozhodujúce faktory pri výbere aj porovnávače cien v obchodoch, odporúčania od kamarátov a známych, kvalitu tovarov a služieb a na poslednom mieste je reklama. V porovnaní s prvým prieskumom klesla dostupnosť tovaru ako dôvod pre výber zo 17,4 % na 13,7 %.
Viac k témam: E-shop, Nakupovanie online
Zdroj: SITA.sk - Slováci nakupujú cez internet menej ako počas pandémie, pri voľbe internetového obchodu cena nie je najdôležitejšia © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.