Piatok, 22. november 2024
Zamračené -1 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Výhody finančných produktov pozná veľmi dobre len päť percent Slovákov
BRATISLAVA 25. februára (WebNoviny.sk) - Takmer 20 % Slovákov výhody finančných produktov vôbec nepozná a ďalších viac ako 40 % ich pozná len čiastočne. Pomerne dobre ich pozná asi tretina a veľmi dobre len 5 % opýtaných.
Stabilita a dôvera poskytovateľa
“Tí, čo o benefitoch vedia a poznajú ich, aj ich nejakým spôsobom využívajú. Zhruba tretina z nich vždy, keď je to možné, ďalšia tretina ich využíva aspoň niekedy,“ dopĺňa analytik spotrebiteľského financovania spoločnosti Home Credit Roman Müller. Slováci takto najčastejšie využívajú vedenie účtu zadarmo. Pre spoločnosť Home Credit to zistil prieskum agentúry STEM/MARK z februára tohto roka na reprezentatívnej vzorke 510 respondentov.
Odporúčame:
Dolár v piatok posilnil vďaka správe o nových pracovných miestach
Klientov zaujíma predovšetkým cena produktu, nie pridaná hodnota. Cenové kritérium pri výbere finančného produktu zohľadňuje deväť z desiatich Slovákov. Podobne dôležitú rolu zohráva taktiež osobná skúsenosť. “Ako ďalšie veľmi podstatné faktory sa ukázali aj stabilita a dôvera v poskytovateľa. Taktiež to boli aj kritériá ako zrozumiteľnosť produktu, možnosť jeho nastavenia priamo na mieru či postrehy iných zákazníkov. Na druhej strane nám prieskum ukázal, že reklama na nejaký finančný produkt v prípade Slovákov až tak nezaberá. Pri výbere zaváži len u necelých 30 % ľudí,” uviedol Müller.
Zrozumiteľnosť informácii
Keď už sa ľudia rozhodujú pre nejakú pôžičku, kartu, či sporenie, informácie získavajú z rôznych zdrojov. Skoro polovica Slovákov hľadá dôležité informácie na webových stránkach finančných spoločností. Štyria z desiatich sa spoliehajú na rady priateľov alebo kolegov a približne tretina ľudí sa drží odporúčaní finančných poradcov. Ďalší hľadajú informácie na diskusných fórach a špecializovaných finančných portáloch alebo aj na sociálnych sieťach.
Odporúčame:
Euro posilnilo po správe o silnom raste ekonomiky eurozóny
Podľa Müllera zaváži aj osobná skúsenosť po návšteve banky, nebankovej spoločnosti či poisťovne. “Respondentov po svojej poslednej osobnej skúsenosti v pobočke finančnej inštitúcie najviac potešila zrozumiteľnosť informácií, následne to boli rýchlosť a flexibilita pri jednaní. Ďalej si veľmi cenili osobný prístup, ochotu a ústretovosť pracovníkov,“ povedal Müller. Na druhej strane, ak zaregistrovali nejaké negatíva, tak išlo predovšetkým o to, že nedostali dostatok informácií. Sťažovali sa aj na zlú komunikáciu, dlhú dobu vybavovania, neochotu alebo celkovo neboli spokojní s poskytnutým produktom.
Viac k témam: finančné produkty
Zdroj: Webnoviny.sk - Výhody finančných produktov pozná veľmi dobre len päť percent Slovákov © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Poslanci Beblavý a Mihál navrhujú zmierniť podmienky úľav pri 13. a 14. plateNasledujúci článok
Dolár si opäť prilepšil voči euru aj japonskému jenu