Nedeľa, 5. máj 2024
Slnečno 19,4 °C
Mimoriadne správy
- Tínedžer sa priznal na polícii v súvislosti s útokom na kandidáta do Európskeho parlamentu
- Rusi tlačia severozápadne od Avdijivky, ale ich konečný cieľ je zatiaľ nejasný, hlási Inštitút pre štúdium vojny
- Rusko pripravuje mobilizáciu v okupovanej časti ukrajinskej Záporožskej oblasti, upozorňujú Briti
- Putin nie je dosť ľahkomyseľný na to, aby zaútočil na členskú krajinu NATO, myslí si poľský minister obrany
- Izrael informoval USA o pláne evakuovať palestínskych civilistov pred útokom na Rafah
Výhody finančných produktov pozná veľmi dobre len päť percent Slovákov
BRATISLAVA 25. februára (WebNoviny.sk) - Takmer 20 % Slovákov výhody finančných produktov vôbec nepozná a ďalších viac ako 40 % ich pozná len čiastočne. Pomerne dobre ich pozná asi tretina a veľmi dobre len 5 % opýtaných.
Stabilita a dôvera poskytovateľa
“Tí, čo o benefitoch vedia a poznajú ich, aj ich nejakým spôsobom využívajú. Zhruba tretina z nich vždy, keď je to možné, ďalšia tretina ich využíva aspoň niekedy,“ dopĺňa analytik spotrebiteľského financovania spoločnosti Home Credit Roman Müller. Slováci takto najčastejšie využívajú vedenie účtu zadarmo. Pre spoločnosť Home Credit to zistil prieskum agentúry STEM/MARK z februára tohto roka na reprezentatívnej vzorke 510 respondentov.
Odporúčame:
Dolár v piatok posilnil vďaka správe o nových pracovných miestach
Klientov zaujíma predovšetkým cena produktu, nie pridaná hodnota. Cenové kritérium pri výbere finančného produktu zohľadňuje deväť z desiatich Slovákov. Podobne dôležitú rolu zohráva taktiež osobná skúsenosť. “Ako ďalšie veľmi podstatné faktory sa ukázali aj stabilita a dôvera v poskytovateľa. Taktiež to boli aj kritériá ako zrozumiteľnosť produktu, možnosť jeho nastavenia priamo na mieru či postrehy iných zákazníkov. Na druhej strane nám prieskum ukázal, že reklama na nejaký finančný produkt v prípade Slovákov až tak nezaberá. Pri výbere zaváži len u necelých 30 % ľudí,” uviedol Müller.
Zrozumiteľnosť informácii
Keď už sa ľudia rozhodujú pre nejakú pôžičku, kartu, či sporenie, informácie získavajú z rôznych zdrojov. Skoro polovica Slovákov hľadá dôležité informácie na webových stránkach finančných spoločností. Štyria z desiatich sa spoliehajú na rady priateľov alebo kolegov a približne tretina ľudí sa drží odporúčaní finančných poradcov. Ďalší hľadajú informácie na diskusných fórach a špecializovaných finančných portáloch alebo aj na sociálnych sieťach.
Odporúčame:
Euro posilnilo po správe o silnom raste ekonomiky eurozóny
Podľa Müllera zaváži aj osobná skúsenosť po návšteve banky, nebankovej spoločnosti či poisťovne. “Respondentov po svojej poslednej osobnej skúsenosti v pobočke finančnej inštitúcie najviac potešila zrozumiteľnosť informácií, následne to boli rýchlosť a flexibilita pri jednaní. Ďalej si veľmi cenili osobný prístup, ochotu a ústretovosť pracovníkov,“ povedal Müller. Na druhej strane, ak zaregistrovali nejaké negatíva, tak išlo predovšetkým o to, že nedostali dostatok informácií. Sťažovali sa aj na zlú komunikáciu, dlhú dobu vybavovania, neochotu alebo celkovo neboli spokojní s poskytnutým produktom.
Viac k témam: finančné produkty
Zdroj: Webnoviny.sk - Výhody finančných produktov pozná veľmi dobre len päť percent Slovákov © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Poslanci Beblavý a Mihál navrhujú zmierniť podmienky úľav pri 13. a 14. plateNasledujúci článok
Dolár si opäť prilepšil voči euru aj japonskému jenu