- Polícia pátra po páchateľovi, ktorý zabil dvoch ľudí na univerzite v USA – FOTO
- Desiatky tisíc Maďarov protestovali v Budapešti, žiadali odstúpenie Orbána pre prípady zneužívania detí – FOTO
- Ukrajina obvinila Rusko z útoku dronom na tureckú nákladnú loď prevážajúcu slnečnicový olej
- Lukašenko prepustil viac ako 100 politických väzňov vrátane nositeľa Nobelovej ceny Alesa Biaľackého
- Dvaja ľudia v Saratove zahynuli pri ukrajinskom útoku dronmi, Rusi odpovedali Kinžalmi
Tri spôsoby pre zvýšenie spokojnosti zamestnancov okrem zvyšovania mzdy
Ako zvýšiť spokojnosť zamestnancov? Mnohí by automaticky odpovedali, že zvýšením mzdy, ale také jednoduché to nie je. Iste, mzda je dôležitá, ale nie všetko sa ňou dá „zakryť“. Zvýšiť spokojnosť zamestnancov sa dá aj ďalšími spôsobmi.
Mzda hneď na začiatku mesiaca
Na začiatok však predsa len ostaneme pri mzdách. Nie však pri ich výške, ale termíne vyplácania. Sú totiž firmy, ktoré nestíhajú mzdy spracovať tak rýchlo, ako by si to ich zamestnanci želali. V takých prípadoch môže byť dobrý nápad najať si na spracovanie miezd externú účtovnú spoločnosť. U vás vo firme sa tak odbremeníte od jednej z povinností a vaši zamestnanci ocenia, keď budú mať mzdu vyplatenú rýchlejšie.
Dbanie o bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci
Zamestnávatelia majú povinnosti aj v otázke bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Čím viac v tomto firma robí, tým menšie je riziko úrazov a chorôb z povolania a zároveň sú jej zamestnanci spokojnejší, keďže sú si vedomí toho, že firma pre ich zdravie robí maximum. Často pritom ide aj o zdanlivé „drobnosti“, ako napr. výber kancelárskych stoličiek. Kvalitné ergonomické sedačky dokážu znížiť riziko bolesti krížov a iných zdravotných problémov.
Kontinuálne vzdelávanie a rozvoj
Problémom, ktorému musia firmy čeliť najmä pri dlhoročných zamestnancoch, je stereotyp. Iste, niektoré profesie sú menej stereotypné, ale po rokoch práce sa môže akákoľvek náplň práce premeniť na nepríjemnú rutinu.
Zo strany firmy je s tým možné bojovať dbaním o cielené vzdelávanie a rozvoj zamestnancov, či už v rámci požiadaviek daného pracovného zaradenia, alebo aj vo všeobecnejšej rovine, napr. vzdelávaním v oblasti cudzích jazykov, komunikačných zručností a pod.
Keď sa brucho nadúva. Kniha, ktorá konečne hovorí nahlas o téme, o ktorej sa radšej mlčí
Atómové návyky: Workbook. Praktický návod, ktorý mení život po malých krokoch
Pellegrini vetoval transformáciu Úradu na ochranu oznamovateľov, vláda vie plniť ciele aj bez ohrozovania právneho štátu – VIDEO