Piatok, 22. november 2024
Zamračené  -1 °C
Mimoriadne správy

Svetový deň pošty: Záujem o tradičné služby klesá, rastie dopyt po doručovaní balíkov

 Webnoviny   9. október 2019  496  
Svetový deň pošty: Záujem o tradičné služby klesá, rastie dopyt po doručovaní balíkov

9.10.2019 (Webnoviny.sk) - Záujem ľudí o využívanie tradičných univerzálnych služieb štátnej spoločnosti Slovenská pošta, a. s., ako je napríklad doručovanie listových zásielok, v dôsledku elektronizácie postupne klesá. Naopak, podľa spoločnosti priebežne rastie dopyt zákazníkov po balíkových službách. Slovenská pošta v stredu informovala, že sviatok poštárov na celom svete si tento rok pripomenie v pondelok 14. októbra.

Svetový deň pošty pripadajúci na 9. októbra bol vyhlásený v Tokiu v roku 1969 na pripomienku založenia Svetovej poštovej únie (UPU) v roku 1874 (pred 145 rokmi) so sídlom vo švajčiarskom Berne.

Svetová poštová organizácia uviedla do života jednotné podmienky distribúcie zásielok platné pre pošty a ich zákazníkov na celom svete. Svojou činnosťou dbá najmä o rozvoj a medzinárodnú spoluprácu pôšt a poštových služieb.

Ocenenie zamestnancov


Ako jeden z najväčších zamestnávateľov na Slovensku počas slávnostného večera ocení Slovenská pošta svojich najlepších zamestnancov a kolektívy.

Svetový deň pošty si pripomína 192 poštových spoločností na celom svete. Slovenská pošta je súčasťou najväčšej medzinárodnej organizácie koordinujúcej pošty a svetový poštový systém od 18. marca 1993.

"Slovenská pošta je hrdým partnerom a členom Svetovej poštovej únie, ktorá je svojím postavením rešpektovaný koordinátor pôšt a poštových politík po celom svete. Som rád, ako sa nám vďaka vzájomnej spolupráci s poštami v zahraničí darí spoločne doručovať zákazníkom ich vzácne tovary či želania v rôznych kútoch sveta," povedal pri príležitosti Svetového dňa pošty generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.

Líder v doručovaní balíkov


V Slovenskej pošte pracuje v súčasnosti 13 296 zamestnancov. Má viac ako 1 500 pobočiek a štyri logistické centrá, kde sa spracúvajú a triedia zásielky.

"Slovenská pošta v dobe digitalizovania dát a elektronizácie služieb zaznamenáva dlhodobý pokles záujmu o využívanie univerzálnych poštových služieb. V roku 2018 sme spracovali vo vnútroštátnom styku vyše dvesto miliónov zásielok, pričom očakávame pokles na úrovni päť až osem percent," uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.

"Naopak, Slovenská pošta je lídrom v doručovaní balíkov. V roku 2018 sme zaznamenali nárast počtu balíkov na úrovni 20 % a spracovali sme celkovo približne 9 miliónov balíkov. Predpokladáme, že v podobnom tempe narastie počet balíkov aj v tomto roku," poznamenala.

Osvedčovanie dokumentov


Stratégia Pošta 2020, ktorú v septembri 2018 prijalo nové vedenie Slovenskej pošty, sa zameriava nielen na zlepšenie hospodárenia spoločnosti, ale aj modernizáciu služieb pre zákazníkov a zvýšenie konkurencieschopnosti na trhu práce.

K týmto opatreniam patrí zefektívnenie procesov v prevádzke, zoštíhlenie manažmentu a administratívnych pracovníkov, prehodnotenie zmlúv s partnermi či zreálnenie taríf vybraných služieb. V závere roka 2018 spoločnosť zaviedla centrálne doručovanie úradných zásielok a novú službu osvedčovania dokumentov na vybraných poštách s integrovanými obslužnými miestami (IOM).

"Od začiatku apríla 2019 je osvedčovanie dokumentov na poštách ešte výhodnejšia oproti iným poskytovateľom. K zefektívneniu prevádzky a pohodlnému vybaveniu zákazníkov prispieva aj platba kartou na všetkých vyše 1 500 pobočkách Slovenskej pošty od februára 2019," podotkla Rovenská.

Rýchly výber hotovosti


Novinkou pre zákazníkov je aj rýchly výber hotovosti na poštách, ktorý vyhovuje najmä zákazníkom v obciach, kde nie je dostupný bankomat. Na rozdiel od tradičných univerzálnych služieb priebežne rastie záujem zákazníkov o balíkové služby.

"Slovenská pošta dobudovaním logistického centra vo Zvolene rozšíri jeho kapacitu o viac ako 300 %. V roku 2019 sme rozšírili sieť BalíkoBOXov na Slovensku, ktorých funkcie a poskytované služby pre zákazníkov chceme rozšíriť. V pláne je tiež doplnenie automatizovaných vyvolávacích systémov na pobočkách, spustenie mobilnej aplikácie, ako aj pilotné doručovanie vo večerných hodinách," dodala Rovenská.

Zdroj: Webnoviny.sk - Svetový deň pošty: Záujem o tradičné služby klesá, rastie dopyt po doručovaní balíkov © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.