Piatok, 22. november 2024
Mierne sneženie 0 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
BRATISLAVA 13. augusta (WebNoviny.sk) - Skupina Kofola v prvom polroku zvýšila všetky hospodárske ukazovatele. Tržby skupiny medziročne vzrástli o 2 % na približne 135 miliónov eur. Hodnota ukazovateľa EBITDA (prevádzkový zisk) poskočila o 26 % na 17,2 milióna eur. V prvom polroku skupina vyplatila svojim akcionárom dividendu vo výške 16,20 českých korún (CZK) na akciu, čo je najvyššia hodnota v celej jej histórii.
Teplé počasie a ceny cukru
„Teplé počasie aj nižšie ceny cukru nám pomohli dosiahnuť veľmi dobrý hospodársky výsledok aj napriek zvýšenej investícii do mzdových nákladov, ktorý so sebou nesie súčasný stav na trhu práce," uviedol finančný riaditeľ skupiny Kofola Daniel Buryš. Tohtoročná sezóna podľa Buryša prebieha nad očakávania dobre. „Výhľad na celoročné hospodárenie tak budeme aktualizovať po skončení tretieho kvartálu," dodal Buryš.
Ťahúňom v prvom polroku bolo Česko s medziročnými tržbami vyššími o 8,9 %, a to predovšetkým vďaka dopytu po značkách Kofola, Rauch a Vinea. Na Slovensku sa Kofole podaril rast o 4,1 % s tým, že k tradičným favoritom patrila aj značka Rajec. Najväčší skokan v portfóliu, značka UGO, navýšila tržby o štvrtinu.
V Poľsku sa im nedarilo
V Poľsku skupina zaznamenala pokles o 19,3 %, pričom prepad zaznamenáva firma v segmente privátnych značiek, vlastné značky si držia stabilnú pozíciu. Darilo sa už tradične aj v Adriatickom regióne. „Narástli sme o 6,6 %. Darilo sa v Chorvátsku, kde sa tržby medziročne zvýšili o 16 %," dodal generálny riaditeľ spoločnosti Radenska Marián Šefčovič.
Odporúčame:
Kofola doplní segment minerálnych vôd, kupuje Kláštornú
Skupina Kofola je výrobcom nealkoholických nápojov s ôsmimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo skupina Kofola zamestnáva viac ako 2 100 ľudí. Do produktového portfólia spoločnosti Kofola v ČeskoSlovensku patrí tradičný kolový nápoj s originálnou receptúrou Kofola, pramenitá voda Rajec, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex a ďalšie tradičné československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola.
Nová akvizácia
V licencii vyrába a distribuuje nápoje Royal Crown Cola, Orangina. Do skupiny Kofola patrí aj sieť UGO. V roku 2017 spoločnosť kúpila poľského výrobcu ovocných a bylinných produktov Premium Rosa. Najnovšou akvizíciou je spoločnosť LEROS, tradičný výrobca zmesí z liečivých rastlín a slovenská minerálna voda Kláštorná. V roku 2015 sa členom skupiny stala slovinská spoločnosť Radenska.
(1 EUR = 25,656 CZK)
Viac k témam: EBITDA, Kofola
Zdroj: Webnoviny.sk - Nárast tržieb a ziskov v prvom polroku pocítila Skupina Kofola © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.