Piatok, 4. október 2024
Mimoriadne správy

Najhodnotnejšími značkami ostávajú Google, Apple a Microsoft

 Webnoviny   6. jún 2017  343  
Najhodnotnejšími značkami ostávajú Google, Apple a Microsoft

BRATISLAVA 6. júna (WebNoviny.sk) - Technologickí giganti Google, Apple, Microsoft, Amazon a Facebook okupujú prvých päť priečok rebríčka 2017 BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý uverejnili spoločne WPP a Kantar Millward Brown. Ako spoločnosti informovali, všetky tri firmy si udržali svoje pozície z vlaňajška.

Hodnota značky Google narástla za posledný rok o 7 % na 245,6 mld. USD, v prípade Apple o 3 % na 234,7 mld. USD a Microsoft si pripísal 18 % na 143,2 mld. USD.

Amazon sa vyšvihol na štvrté miesto


Spoločnosť Amazon sa vyšvihla zo siedmeho na štvrté miesto. Amazon dosiahol najväčší nárast dolárovej hodnoty zo všetkých značiek v rebríčku Top 100, rástol o 40,3 mld. USD, čiže o 41 % na 139,3 mld. USD. Facebook na piatej priečke rástol o 27 % na 129,8 mld. USD. Ako WPP a Milward upozornili, štvrtina celkovej hodnoty všetkých značiek zastúpených v rebríčku je tvorená súčtom hodnoty prvých piatich značiek rebríčka, čím len zdôrazňujú svoje dominantné postavenie na súčasnej obchodnej mape sveta.

Šiesta priečka patrí telekomunikačnému operátorovi AT&T, na siedmom mieste sa umiestnila Visa. Čínska značka Tencent postúpila z jedenásteho miesta na ôsme, vďaka rastúcej návštevnosti svojej sociálnej platformy WeChat. Adidas bol najrýchlejšie rastúcou značkou v percentuálnom náraste (+ 58 %, 8,3 miliardy dolárov), nasledovaný čínskou značkou prémiového alkoholu Moutai (+ 48%, 17 miliárd dolárov).

Hodnota značiek z Top 100 vzrástla o 8 %


V tomto roku vzrástla celková hodnota všetkých značiek rebríčka Top 100 o 8 % na 3,64 bil. USD, kým vlani to bol rast o 3 %. Počet značiek s hodnotou presahujúcou 100 mld. USD vzrástol zo šesť na deväť. Celková hodnota značiek rebríčka vzrástla od roku 2006, kedy bol rebríček uvedený prvýkrát, o 152 %.

Obchod bol pre tento rok najrýchlejšie rastúcou kategóriou, zvýšil svoju hodnotu za posledných 12 mesiacov o 14 %. Hlavnými ťahúňmi rastu sú online obchodné značky Amazon a Alibaba, ktoré ako väčšina pôvodne internetových značiek rozširujú svoje obchodné kanály o kamenné obchody. Celková hodnota značiek online obchodníkov vzrástla od roku 2006 o 388 %, zatiaľ čo hodnota tradičných obchodných značiek klesla o 23 %, pretože si podľa zostavovateľov rebríčka dali načas s prispôsobením svojej ponuky a rozšírením o online.



Viac k témam: Apple, Google, Microsoft
Zdroj: Webnoviny.sk - Najhodnotnejšími značkami ostávajú Google, Apple a Microsoft © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.