Piatok, 22. november 2024
Slnečno -1 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Ako pretekár sa na Tour de France nedostal, teraz sa stará o pohodlie Petra Sagana v tímovom kamióne
22.7.2019 (Webnoviny.sk) - Pre množstvo mladých cyklistov je snom predstaviť sa na najprestížnejších pretekoch sveta Tour de France. Výnimkou v minulosti nebol ani Milan Sihelský, ktorý bol úspešným juniorom a tiež pretekárom v kategórii do 23 rokov.
Namiesto stúpaní na slávne kopce ako Col du Tourmalet, Alpe d'Huez či Mont Ventoux sa napokon dostal na Tour iným spôsobom - ako vodič kamióna s tímovou kuchyňou tímu Bora-Hansgrohe. Úlohou Milana Sihelského je starať sa o komfort pretekárov, ktorí v tzv. trucku raňajkujú, večerajú a počas voľných dní aj obedujú.
"Prestieram, pripravujem cyklistom pohodlie a roznášam to, čo kuchár navarí. Potom po strave zbieram riad a pripravujem všetko na ďalší chod," povedal sa Sihelský v rozhovore pre denník Šport. Z prestížnych pretekov toho s kuchárom príliš veľa nevidia, keďže sa zväčša presúvajú do cieľového mesta etapy.
Cyklisti sú izolovaní od okolia
Úzko spolupracuje aj so slovenským cyklistom Petrom Saganom, pozná teda aj jeho stravovacie návyky.
"Pred etapou najčastejšie raňajkuje ryžu s vajíčkom a na večer si dáva cestoviny, šalát a potom aj nejaké mäso, kuracie alebo hovädzie," prezradil Sihelský, ktorého nedávno kolegovia prekvapili tortou pri príležitosti jeho 40. narodenín.
Podľa neho je výhodou "trucku" to, že cyklisti sú izolovaní od okolia a pri jedle ich nikto nevyrušuje alebo nežiada o autogram.
Ako je v tíme Bora-Hansgrohe dobrým zvykom, spoločne sa oslavujú aj etapové triumfy. Na tohtoročnej Tour tomu bolo zatiaľ raz, v piatej etape suverénnym spôsobom predčil konkurenciu Peter Sagan. Bujarú oslavu však nemožno čakať. "Nebolo to nič veľké, len prípitok šampanským, ktoré vozíme so sebou. Po večeri sa išlo hneď spať," pokračoval Sihelský.
Bora-Hansgrohe predstavuje svetovú špičku
Ten nemal šťastie v tom, aby sa ako cyklista presadil v profesionálnom zahraničnom tíme. Dvakrát sa predstavil na pretekoch Okolo Slovenska, v ktorých ho klasifikovali na 70., respektíve 82. mieste. Po skončení aktívnej kariéry zostal pracovať v oblasti cyklistiky a občas chodieval na preteky v Anglicku ako mechanik.
Priznáva, že v tíme Bora-Hansgrohe by si vedel predstaviť aj takúto prácu. "Asi by som bol radšej v pozícii mechanika, bola by to práca s bicyklami a pretekármi, bol by som priamym účastníkom pretekov. Som však veľmi rád aj za takúto úlohu v tíme, ktorý dnes predstavuje svetovú špičku," vyjadril sa rodák z Banskej Bystrice pre Šport.
Zmluvu s nemeckým tímom World Tour má Sihelský podpísanú na tri roky a mal by absolvovať aj španielsku Vueltu. Samozrejme, ako množstvo slovenských fanúšikov aj on verí, že Peter Sagan dosiahne na tohtoročnej edícii "Starej dámy" ďalšie úspechy.
"Verím, že ešte minimálne jednu či dve etapy vyhrá a privezie zelené tričko do cieľa, aj siedmy raz vo svojej kariére. Vidím, ako to prežíva a robí všetko pre to, aby naplnil svoje predsavzatia na tomto veľkolepom cyklistom podujatí," dodal Sihelský.
Viac o téme: Tour de France 2019
- Program, výsledky a profily etáp
- Poradie – žltý dres
- Poradie – zelený dres
- Poradie – bodkovaný dres
- Poradie – biely dres
Viac k témam: Bora-Hansgrohe, Tour de France 2019
Zdroj: Webnoviny.sk - Ako pretekár sa na Tour de France nedostal, teraz sa stará o pohodlie Petra Sagana v tímovom kamióne © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.