Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
26.4.2022 (Webnoviny.sk) - Mať dostatok informácií a zároveň sa v nich neutopiť, to môže byť problém. Ako získať výborný mediálny prehľad o spoločensko-politickom dianí, zmenách legislatívy, vybraných trhových segmentoch, alebo konkurenčnom prostredí? Chcete vedieť čo sa píše o vás a vašej konkurencii? Tak prestaňte robiť chybu amatérov a zabezpečte si kvalitný monitoring médií. Základným benefitom služby s názvom monitoring médií je prehľadný sumár informácií dôsledne mapujúci požadované témy vo zvolených médiách. Zrejme netreba polemizovať o tom, že hodnota informácií má v dnešnej dobe cenu zlata.
Čo je to monitoring médií?
Ak ste sa ešte nikdy nestretli s monitoringom médií, tak v jednoduchosti - ide o službu vďaka ktorej budete mať každé ráno "na stole" zrozumiteľný prehľad o tom, čo sa v daný deň píše v printových médiách, čo včera večer rezonovalo v televíznom spravodajstve a o čom sa debatovalo v diskusných reláciách v slovenskom rádiovom éteri. Klamlivá predstava, že toto dokážete sami "na kolene", alebo vaša asistentka celodenným vyhľadávaním informácií na internete - to je naozaj veľmi naivná ilúzia. Dodávku monitoringu médií si viete nastaviť podľa individuálnych potrieb firmy – každé ráno počas pracovného týždňa, raz týždenne, alebo vo väčšom časovom intervale.
Ako začať? S odborným konzultantom si stanovte predmet a oblasť vášho informačného záujmu - napríklad automotive, financie, maloobchod. V ďalšom kroku si odkomunikujte a vyberte vhodné kľúčové slová. Tie sú pre vás doslovne kľúčové a tak im venujte pri výbere dostatok pozornosti. Môžu to byť napr.: názov vašej firmy (chcete vedieť či a čo sa o vás v médiách píše a hovorí), názov konkurenčných firiem (získať vedomosť o tom, aký mediálny obraz má vaša konkurencia), názov produktu, služby alebo chystanej legislatívnej novely a pod. To všetko a ešte oveľa viac vám monitoring médií ponúka.
Informácie v reálnom čase? Žiaden problém
Možno si po prečítaní úvodných riadkov vravíte: "OK, znie to dobre, ale ja by som potreboval informácie v reálnom čase a počas celého dňa." To je úplne v poriadku. Skúsený a spoľahlivý dodávateľ vám vie ponúknuť aj takýto formát monitoringu. Môžete si vyselektovať požadované médiá, ktoré sú pre vás v danom čase relevantné a rovnako ako pri štandardnom monitoringu médií – zvolíte si kľúčové slová a témy. Zvyčajne do 30 minút od zverejnenia informácií dostanete do vašej e-mailovej schránky zachytené články a príspevky spĺňajúce vami zvolené kritériá. Takto vám nehrozí, že dôležité informácie počas dňa prehliadnete.
Pri takomto type celodenného operatívneho monitoringu sa prioritne cieli na hlavné a mienkotvorné online spravodajské portály a obsah agentúrneho spravodajstva. Neoddeliteľnou súčasťou spoľahlivého monitoringu médií je presné uvedenie zdroja pri každej informácii, plné znenie článku vrátane možnosti clippingu ("skenu" článku v elektronickej podobe). Prepis obsahu z vysielanej relácie, rozhlasového a televízneho spravodajstva vám vie šikovný dodávateľ ponúknuť tiež. Na popularite stále viac naberá aj monitoringu sociálnych sietí, blogov a diskusií. Oplatí sa spomenúť, že monitoring médií nie je rigídna služba – vašim aktuálnym potrebám sa vie prispôsobiť.
Neriskujte – vyberte si skúseného dodávateľa
Určite sa zhodneme na tom, že s informáciami vedia pracovať najlepšie tí, ktorí sú priamo pri zdroji. Ak to rozmeníme na drobné - kto môže spoľahlivejšie narábať s informáciami než tlačová agentúra, ktorá je vo veľkej miere primárnym zdrojom pre spravodajstvo samotných médií? Pravdepodobne aj vy poznáte tlačovú agentúru SITA alebo ste o nej aspoň počuli. Ak náhodou nie, tak vedzte, že tento rok oslavuje 25 rokov úspešného pôsobenia na slovenskom mediálnom trhu. Jej prvotným poslaním bolo poskytovať komerčným médiám, ale i štátnym inštitúciám kvalitný spravodajský servis. Ako jediná tlačová agentúra na Slovensku je plne nezávislá od štátnych peňazí.
SITA je rešpektovaným mediálnym domom, ktorý ponúka nezávislé spravodajstvo, ale aj portfólio online projektov akými sú: webnoviny.sk, venergetike.sk, vofinanciach.sk a ďalšie. V segmente poskytovania služieb monitoringu médií a mediálnych analýz je na slovenskom trhu priekopníkom a disponuje dlhoročnými nenahraditeľnými skúsenosťami. Kvalita finálneho produktu a služby tohto typu sa vždy opiera o prax ľudí, ktorí sa každodenne venujú ich príprave. Množstvo subjektov verejného a súkromného sektora, vrátane PR agentúr, cielene vyhľadáva tlačovú agentúru SITA, ako spoľahlivého partnera pre komplexné pokrytie mediálneho servisu - vrátane publikovania tlačových správ a PR článkov cez rozsiahlu sieť online distribučných kanálov. Detailné informácie o službách SITA nájdete priamo na stránke www.sita.sk.
Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou SITA Slovenská tlačová agentúra a.s., ktorá úspešne pôsobí na slovenskom mediálnom trhu už 25 rokov a poskytuje overené informácie z dôveryhodných zdrojov.
Viac k témam: Médiá, monitoring médií, PR
Zdroj: Webnoviny.sk - Viete čo je monitoring médií a ako dokáže pomôcť vášmu biznisu? © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Advokát Para je zatiaľ na slobode, do väzby ho ešte môže poslať Najvyšší súd