Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
- Medzinárodný trestný súd vydal zatykač na izraelského premiéra pre vojnu v Pásme Gazy
- Rusi vo vojne proti Ukrajine prvýkrát použili medzikontinentálnu raketu
- Po tragédii na železničnej stanici v srbskom Novom Sade zatkli 11 ľudí
- Vulkanický systém neďaleko Reykjavíku opäť chrlil lávu
Vallova parkovacia politika v Bratislave sa mení, hlavnou zmenou je rozdelenie poplatku za prvé auto
BRATISLAVA 24. mája (WebNoviny.sk) – Bratislavský magistrát postupne upravuje návrh parkovacej politiky. Hlavné zmeny všeobecne záväzného nariadenie (VZN) sa týkajú poplatkov za prvé auto, výnosov mestských častí z parkovania a regulovaných zón.
K pôvodnému návrhu prišlo z mestských častí 108 pripomienok, z ktorých 78 magistrát vložil do upravenej verzie. Na tlačovej besede o tom v piatok informoval primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Zmenou je aj rozdelenie poplatku za prvé auto
Jednou z hlavných zmien je rozdelenie poplatku 49 eur za prvé auto. Za pôvodných 49 eur dostane rezident rovnaký balík služieb, ale je rozdelený na dve položky.
Za 39 eur získa rezident možnosť parkovať vo vlastnej zóne a 100 hodín parkovania ročne pre svoje návštevy, a za ďalších 10 eur za rok môže získať rezident dvojhodinový benefit denne na parkovanie v iných zónach.
Magistrát pristúpil k tejto úprave z dôvodu, aby si kartu za 10 eur mohli kúpiť aj tí Bratislavčania, ktorí nebudú mať trvalý pobyt v regulovanej zóne a nebudú potrebovať rezidentskú kartu.
Zároveň však môžu využívať dvojhodinové bezplatné parkovanie v spoplatnených zónach. Na rozdiel od pôvodného návrhu si môže každý majiteľ parkovacej karty kúpiť toto dvojhodinové parkovanie aj za druhé a tretie auto v domácnosti.
Staré mesto je pod parkovacím tlakom
V novej verzii VZN upravilo mesto aj rozdelenie výnosov z parkovania medzi mestom a mestskými časťami. Prihliada na to, že niektoré mestské časti, ako napríklad Petržalka alebo Dúbravka, sú prevažne rezidentské zóny, ale napríklad Staré Mesto je prevažne návštevnícka zóna.
Deľba výnosov je nastavená v návrhu ako 50 percent pre mesto a 50 pre mestské časti z rezidentských kariet a v pomere 85 : 15 za dočasné parkovanie.
Staré Mesto má mať samostatný pomer delenia výnosov, a to v pôvodnom uvádzanom pomere 70 percent pre mesto a 30 pre mestskú časť z rezidentských kariet a rovnako aj z dočasného parkovania. V Starom Meste takisto nebude platiť denný dvojhodinový benefit parkovania v iných zónach.
„Staré mesto má mať špeciálne podmienky. Táto mestská časť je pod obrovským parkovacím tlakom. Po dohode s touto mestskou časťou sme sa vrátili k pôvodnému modelu 70 : 30,“ uviedol Vallo.
Parkovacia politika začne platiť v roku 2021
Magistrát uvádza, že parkovacia politika začne reálne platiť začiatkom roka 2021. Dovtedy chce mesto zriadiť 12 záchytných parkovísk, posilniť linky metskej hromadnej dopravy, predĺžiť električkové radiály alebo vytvoriť nové pruhy pre vozidlá MHD.
Momentálne upravenú VZN pripomienkujú občania. Do dnešného dňa eviduje magistrát približne 2-tisíc pripomienok od občanov. Pripomienky následne pripoja k VZN, ktoré magistrát plánuje schvaľovať na júnovom zastupiteľstve.
Viac k témam: Bratislava, parkovacia politika, parkovanie, rezidenčná parkovacia karta
Zdroj: Webnoviny.sk - Vallova parkovacia politika v Bratislave sa mení, hlavnou zmenou je rozdelenie poplatku za prvé auto © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Podnikové médium roka 23. mája 2019Nasledujúci článok
Deň spolupatričnosti – najväčšia oslava narodenín na svete