Piatok, 22. november 2024
Malá oblačnosť -1 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Vallo je spokojný s koncepciou parkovacej politiky v Bratislave, výsledok však závisí od poslancov
BRATISLAVA 26. decembra (WebNoviny.sk) – Parkovacia politika v hlavnom meste SR Bratislave, ktorú schválilo predchádzajúce mestské zastupiteľstvo, je z väčšej časti akceptovateľná, tvrdí to nový primátor hlavného mesta SR Bratislavy Matúš Vallo.
„To znamená, rezidenčná parkovacia karta za ročný poplatok v intervale od 20 do 100 eur, pričom konkrétnu výšku si určia jednotlivé mestské časti a hodinové parkovanie pre nerezidentov, ktorého sadzbu tiež určia mestské časti,“ uviedol Vallo pre agentúru SITA. „Výsledok však bude závisieť od rokovaní s poslancami mestského zastupiteľstva,“ doplnil.
Pri tomto bode sa hádali
Z parkovacej politiky v meste sa stala kauza. Opakovaným zmarením schválenia štatútu parkovacej politiky v hlavnom meste Bratislava aj naďalej ostáva jediným slovenským krajským mestom bez parkovacej politiky. Bývalý primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal sa k parkovacej politike v meste stále vracal.
Poslanci mali na stole návrh Dodatku Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy, ktorý súvisí s parkovacou politikou, viackrát. Po viacerých neúspešných pokusoch o jeho schválenie ho poslancom dookola predkladal. Viackrát sa poslanci s primátorom pri tomto bode pohádali alebo sa k jeho prerokovaniu vôbec nedostali. Túto tému z rokovania bývalý primátor aj viackrát stiahol.
Zavedenie parkovacej politiky sa stále odďaľuje
Zavedenie parkovacej politiky v hlavnom meste SR Bratislave sa tak stále odďaľuje. Všeobecne záväzné nariadenie (VZN), ktoré určuje pravidlá parkovania v meste, platí od 1. marca minulého roka. Aby však mohli bratislavské mestské časti parkovaciu politiku praktizovať, musí byť schválený dodatok k štatútu. Dodatok k Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy upravuje kompetencie hlavného mesta a mestských častí v užívaní ciest I. až IV. triedy.
„Nemáme pripravené ani jedno záchytné parkovisko, nemáme pripravenú mestskú hromadnú dopravu. Obávam sa, že zavedenie parkovacej politiky sa presúva na nové volebné obdobie,“ povedal v lete mestský poslanec Ján Budaj, ktorý predložený dodatok dlhodobo kritizuje.
Dodatok k Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy upravuje kompetencie hlavného mesta a mestských častí v užívaní ciest I. až IV. triedy. Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť VZN v miestnom zastupiteľstve, ktoré bude obsahovať najmä úpravu výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia.
Viac k témam: Matúš Vallo, parkovací systém
Zdroj: Webnoviny.sk - Vallo je spokojný s koncepciou parkovacej politiky v Bratislave, výsledok však závisí od poslancov © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Gajdoš vníma kritiku opozičných poslancov ako politikárčenie