Piatok, 22. november 2024
Mierne sneženie 0 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Väčšina Slovákov dôveruje rúškam, ale len štvrtina ho nosí po celú odporúčanú dobu
14.2.2021 (Webnoviny.sk) - Necelá štvrtina Slovákov (24 percent) nosí ochranné rúško jednorazovo alebo striktne len po odporúčanú dobu. Ďalšia približne štvrtina (26 percent) si dá to isté rúško predtým než ho sterilizuje alebo vyhodí počas dňa niekoľkokrát.
Ďalšia pätina nosí jeden ochranný prostriedok na tvári celý deň. Vyplýva to z výskumu agentúry Nielsen Admosphere Slovakia. Z výsledkov ďalej vyplýva, že len 5 percent Slovákov nosí jedno rúško alebo respirátor neobmedzene a iba 1 percento priznáva, že si ústa a nos nezakrývajú vôbec. Takmer tri štvrtiny respondentov (71 percent) veria, že rúško naozaj chráni pred šírením COVID-19.
Viac o téme: Koronavírus
Vo väčšej miere využívajú jednorazovo prostriedky na prekrývanie tváre ženy ako muži (ženy 29 percent, muži 18 percent). Muži všeobecne vo väčšej miere nosia ochranné prostriedky na tvár opakovane či dlhodobo. Účinnosť prekrývania úst a nosa spochybňuje aktuálne 12 percent Slovákov a ďalších 17 percent si nie je istých. Slováci ale dôverujú prekrývaniu horných dýchacích ciest ako ochrane pred šírením vírusu o niečo viac ako Česi, a to o 6 percentuálnych bodov.
Spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia je dcérskou spoločnosťou výskumnej agentúry Nielsen Admosphere, a.s. Okrem klasických výskumov trhu sa sústreďuje aj na rozsiahle a metodologicky a technologicky náročné mediálne výskumy. Na Slovensku od roku 2007 realizuje Výskum návštevnosti internetu a sociodemografie jeho užívateľov (AIMmonitor), od roku 2013 monitoruje internetovú reklamu (Admosphere SK).
Viac k témam: prieskum, rúška
Zdroj: Webnoviny.sk - Väčšina Slovákov dôveruje rúškam, ale len štvrtina ho nosí po celú odporúčanú dobu © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.