Piatok, 22. november 2024
Sneženie -1 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
V školstve nevieme nájsť najväčší problém, je ich veľa a líšia sa aj podľa úrovne vzdelávania
BRATISLAVA 6. januára (WebNoviny.sk) - Problémov v školstve je veľmi veľa. Líšia sa aj podľa úrovne vzdelávania. Povedal to v rozhovore pre agentúru SITA analytik projektu To dá rozum Peter Dráľ s tým, že nemôžeme povedať jeden „najväčší“ problém, ktorý by sa týkal celého systému, od materských škôl po univerzity.
Treba sa pozrieť na fungovanie v praxi
Ďalším problémom pri zadefinovaní problémov školstva je podľa Dráľa to, že ak nefunguje v nejakej konkrétnej škole riadenie alebo komunikácia medzi učiteľmi, neznamená to, že vo vedľajšej škole to musí byť rovnaké.
„Z jednej perspektívy máme školstvo pomerne decentralizované a autonómne. O veľa veciach sa rozhoduje na lokálnej úrovni, na úrovni riaditeľa alebo zriaďovateľa. Tí si postupom času vypracovali postupy, ako rôzne záležitosti riešia. Ak sa chceme rozprávať o probléme školstva ako takého, musíme sa pozrieť nielen na jeho všeobecné, legislatívne nastavenie, ale aj na to, ako to funguje v praxi," vysvetlil odborník.
Príliš veľa rozhodovacích úrovní
Podľa Dráľa je vhodná otázka aj to, či štát musí až do takých detailov školy inštruovať, či musíme mať také podrobné kurikulum alebo napríklad aj plošné testovanie.
„Na Slovensku máme príliš veľa rozhodovacích úrovní, a aj preto nie je jasné, kto za čo nesie zodpovednosť. Ak napríklad nejaký žiak prepadá, tak môže za to učiteľ, riaditeľ, zriaďovateľ alebo štát? Je to ťažké rozlúsknuť, pretože zákonná úprava to neurčuje jednoznačne. A ak aj v niektorých prípadoch áno, tak tam nemáme efektívne páky na to, aby sme vyvodzovali zodpovednosť za nežiaduce výsledky alebo chybné rozhodnutia," uzavrel Dráľ.
Viac k témam: Peter Dráľ, škola, školstvo
Zdroj: Webnoviny.sk - V školstve nevieme nájsť najväčší problém, je ich veľa a líšia sa aj podľa úrovne vzdelávania © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Video: Mladé Košičanky sa surovo bijú, zrejme nejde iba o šikanu a prípad už rieši políciaNasledujúci článok
Sliezsky dom v Tatrách museli evakuovať, dôvodom bol pád lavíny