Pondelok, 25. november 2024
Mimoriadne správy
- Výbuch granátu na domácej party zabil 25-ročného mladíka
- Trump sa za ministerku poľnohospodárstva chystá vymenovať Rollinsovú
- Ukrajinci mali britskými raketami Storm Shadow zabiť 500 Severokórejčanov a ruského generála
- Rumunsko si volí nového prezidenta, šancu dostať sa do druhého kola má pravicový nacionalista aj úradujúci ľavicový premiér
- Českí meteorológovia varujú pred silným vetrom, môže poškodiť stromy či skomplikovať dopravu
Úroveň vedomostí žiakov sa znižuje, Remišová poukázala aj na nerovnosti vo vzdelávaní
BRATISLAVA 8. júla (WebNoviny.sk) - Nerovnosti vo vzdelávaní a znižujúca sa úroveň vedomostí našich detí sú najväčší a najdôležitejší problém nášho školstva.
Povedala to v rozhovore pre agentúru SITA poslankyňa hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) Veronika Remišová s tým, že ministerka školstva Martina Lubyová chce tento problém riešiť projektovo a nesystémovo, prostredníctvom dopytovo orientovaného projektu Zvýšenie kvality vzdelávania na základných školách – PISA gramotnosti.
Odporúčame:
Remišová nerozumie, prečo by sa slovenské školstvo malo podobať na fínske, podľa nej je to ilúzia
"Nemôžeme systémové zlyhanie riešiť nejakým časovo obmedzeným spôsobom, ako nejaký projekt. Ak sa chceme zlepšiť, je potrebné prijať dlhodobé zmeny systému, tak ako to urobili v Poľsku alebo v Nemecku, kde sa úroveň vedomostí žiakov výrazne zvýšila. Je škoda, že ministerka už rok rieši nepodstatné problémy, namiesto zásadných vecí," dodala Remišová.
V testovaní deviatakov sa ukázali obrovské regionálne rozdiely. Najúspešnejší zo slovenského jazyka a literatúry sú žiaci z okresu Košice I, ktorí získali 71,7 percenta a najmenej úspešní sú žiaci z okresu Gelnica so 49 percentami. Podľa nezaradeného poslanca Martina Poliačika sú problémy navzájom prepojené a začína to stále niekde v škole.
Odporúčame:
Ministerka Lubyová chce zapojiť mládež do verejného a politického života, pripraví novelu zákona
"Ak mladí ľudia v Gelnici dostanú horšie vzdelanie ako v Košiciach, tým pádom aj ich šanca zamestnať sa bude nižšia a preto sme ako keby v začarovanom kruhu chudoby a regionálnych rozdielov. Riešením je funkčný systém metodickej podpory pre učiteľov. Nedá sa jednoducho prísť, vymeniť učiteľov a dať tam nových modernejších, ale hlavne musíme pomôcť tým súčasným. Potrebujeme tvoriť nové metodické podklady, mať metodikov v teréne a vytypovať školy, ktoré nefungujú správne alebo majú horšie výsledky a ísť im pomôcť. Zároveň čerpať zo skúsenosti od tých lepších a pokúsiť sa ich prepájať," povedal Poliačik v rozhovore pre agentúru SITA.
Viac k témam: Martin Poliačik, Martina Lubyová, Ministerstvo školstva vedy výskumu a športu SR, OĽaNO Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, testovanie 9, Veronika Remišová
Zdroj: Webnoviny.sk - Úroveň vedomostí žiakov sa znižuje, Remišová poukázala aj na nerovnosti vo vzdelávaní © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.