Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Tiesňová linka eviduje pokles neoprávnených volaní, najčastejšie žiadali telefónne čísla či informácie
11.2.2021 (Webnoviny.sk) - Za štyri roky klesol počet neoprávnených volaní na tiesňovú linku o 13 percent. Kým operátori v roku 2017 prijali na linke 112 viac ako 1 223 000 volaní, z ktorých bolo 54 percent neoprávnených, za minulý rok to bolo celkovo 1 010 286 volaní, z ktorých bolo neoprávnených 41 percent.
Medzi najčastejšie neoprávnené volania patria tie, pri ktorých si občania od operátorov tiesňovej linky vyžadujú telefónne čísla pre svoju potrebu alebo sa chcú len o niečom informovať. V súvislosti s dnešným európskym dňom tiesňového volania 112 to vo svojom profile na sociálnej sieti pripomenul minister vnútra Roman Mikulec (OĽaNO).
Najčastejšie nahlasujú nehody
Minister doplnil, že občania na čísle 112 najčastejšie nahlasujú dopravné nehody, náhle zhoršenie zdravotného stavu, znečisťovanie životného prostredia a napríklad aj vytopenie domov pri silných prívalových dažďoch.
„Operátor musí po prijatí hovoru okamžite vyhodnotiť situáciu a následne zapojiť do konferenčného hovoru zložku integrovaného záchranného systému (IZS), ktorú si daný stav tiesne alebo mimoriadna udalosť vyžaduje. Napríklad pri dopravnej nehode pridá do hovoru zdravotnú službu, policajtov a hasičov tak, aby bol zabezpečený komplexný výjazd na miesto udalosti,“ opísal šéf rezortu vnútra. Ministerstvo zaznamenalo v roku aj 16 421 SMS správ na čísle 112 a taktiež 2 323 volaní prostredníctvom e-callu vo vozidlách.
Disponuje aj lokáciou
Na linku 112 môžu občania telefonovať len v prípadoch, keď je ohrozený ľudský život, zdravie, majetok alebo životné prostredie a tiež v prípadoch, keď je nutný okamžitý zásah zložiek IZS.
Európske číslo tiesňového volania 112 je jediné tiesňové číslo, z ktorého je možné vyžiadať si pomoc aj z telefónov bez SIM karty alebo z oblastí, kde volajúci nemá signál svojej domovskej mobilnej siete. Navyše disponuje aj lokalizáciou volajúceho, čo do značnej miery dokáže zrýchliť celú záchrannú akciu.
Viac k témam: IZS Integrovaný záchranný systém, tiesňová linka, záchranári
Zdroj: Webnoviny.sk - Tiesňová linka eviduje pokles neoprávnených volaní, najčastejšie žiadali telefónne čísla či informácie © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Podvodníci zneužívajú pandémiu, za príbuzných v nemocnici žiadajú peniaze