Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Slovenské lode nemôžu vyplávať na Baťov kanál, prekročili by totiž hranicu
6.5.2020 (Webnoviny.sk) - Lode Prvej plavebnej spoločnosti, ktorá zabezpečuje turistické plavby po Baťovom kanáli, zostávajú stále zakotvené v prístave v Skalici. Problémom je štátna hranica medzi Slovenskou a Českou republiku, ktorú by pri plavbe prekročili. Českí vodáci po hladine Baťovho kanálu do Skalice plávať môžu, slovenskému kapitánovi lode to znemožňujú nariadenia krízového štábu.
Lode by prekročili hranice
Pritom v praxi by s návštevníkmi štátnu hranicu síce prekročil, ale cestujúci by na breh nevystúpili, takže by podľa neho neboli žiadnou hygienickou hrozbou.
„Platí zákaz prekročiť hranice a keďže štátna hranica vedie stredom vodného toku, do najbližšieho prístavu Výklopník v Sudoměřiciach sa legálne nedostanem,“ povedal Marián Tongeľ, správca prístavu, ktorý si prenajíma od mesta Skalica.
„Je to smiešne. Všetci tu dýchame rovnaký vzduch, sme od seba vzdialení pár metrov, táto hranica bola vytýčená administratívne a ľudia na Záhorí i južnej Morave sú prepojení všetkými možnými väzbami - rodinnými, priateľskými, pracovnými i voľnočasovými,“ hovorí Tongeľ, ktorý žiada pre svoje podnikanie výnimku. Stanovisko Úradu verejného zdravotníctva SR zatiaľ nedostal.
Zabezpečia všetky hygienické štandardy
Tongeľ tvrdí, že spoľahlivo dokáže zabezpečiť všetky hygienické opatrenia spojené s uvoľnením opatrení v II. aj III. vlne, ktorá platí aj pre vonkajšie turistické atrakcie.
„Nemáme problém s dezinfekciou, rúškami ani s odstupmi lodí na vode. Sme v otvorenom priestore, na čerstvom vzduchu. Na palube malého člna sa aj tak plaví zväčša iba úzka rodina alebo zaľúbenci. Pri viacmiestnej lodi zabezpečíme sedenie s odstupom, hoci napríklad v autobusoch či vlakoch žiadne odstupy byť nemusia,“ dodáva Tongeľ.
Do prípravy prístavu a lodí investoval počas zimy celý zisk z minuloročnej sezóny. Za prenájom prístavu, ktorý zarába len sezónne, platí nájomné viac ako 3600 eur ročne.
Baťov kanál vznikol v 30. rokoch 20. storočia na zavlažovanie územia a prepravu uhlia. Na tieto účely sa využíval až do roku 1960. V 90. rokoch sa začal využívať na turistické účely.
Viac k témam: cestovný ruch, Lodenica, prístav, turistická loď
Zdroj: Webnoviny.sk - Slovenské lode nemôžu vyplávať na Baťov kanál, prekročili by totiž hranicu © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.