Piatok, 22. november 2024
Malá oblačnosť -1 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Šefčovič na sociálnych sieťach „upratoval“ viac ako Čaputová, obaja mali stratégiu pozitívnej kampane
BRATISLAVA 27. marca (WebNoviny.sk) - Obaja finalisti prezidentských volieb získali porovnateľný priestor v spravodajstve celoplošných televízií, pričom boli zobrazení väčšinou neutrálne.
Vyplýva to z analýzy aktivít prezidentských kandidátov, ktorý vypracovali neziskové organizácie MEMO 98, STRATPOL a Slovenský inštitút pre bezpečnostnú politiku (SSPI).
Zameriavali sa pri tom na aktivity na oficiálnych facebookových profiloch Zuzany Čaputovej a Maroša Šefčoviča, ale tiež na ich mediálne pokrytie v štyroch celoplošne vysielajúcich televíziách. Televízie podľa analýzy priniesli široké spektrum informácií o oboch kandidátoch, čo umožnilo, aby sa voliči mohli kvalifikovane rozhodnúť.
Stratégia pozitívnej kampane
Pokiaľ ide o sociálne siete, obaja kandidáti sa podľa analýzy rozhodli držať stratégie pozitívnej kampane, ktorú viedli od začiatku.
„Najemotívnejšie príspevky Maroša Šefčoviča boli spojené s jeho manželkou Helenou, na ktorú sa zniesla kritika po tlačovej konferencii, na ktorej dávala výrazne najavo nespokojnosť s otázkami novinárov,“ uviedol Matej Kandrik z organizácie STRATPOL.
Doplnil, že negatívne komentáre smerovali na jeho protikandidátku, ktorej vytýkal Šefčovič nezáujem zúčastňovať sa na diskusiách a neskôr kritizoval nejasnosti o jej koncipientskej praxi. "Väčšina príspevkov Zuzany Čaputovej obsahovala slová vďaky. Oproti kampani pred prvým kolom Čaputová pridávala viac neutrálnych príspevkov, neutrálne a vecné argumenty zvolila napríklad aj v prípade spochybňovanej koncipientskej praxe," skonštatoval Kandrik.
Mazanie neželaných komentárov
Pokiaľ ide o počet interakcií na sociálnych sieťach, podľa analýzy je jednoznačne víťazkou Zuzana Čaputová so 134 188 interakciami. "Oproti Marošovi Šefčovičovi získala takmer o 60 percent viac reakcií,“ dodal Kandrik.
Analýza sa zamerala aj na neželané komentáre. „Veľké upratovanie sme zaznamenali najmä u Maroša Šefčoviča. Admini jeho facebookového profilu zmazali až štyri z 10 komentárov,“ zdôraznila Monika Masariková zo Slovenského inštitútu pre bezpečnostnú politiku.
Podľa analýzy Šefčovič zmazal 44 percent (4 160) komentárov. "U Zuzany Čaputovej bolo zmazaných 10 percent (854) komentárov," dodala Masariková.
VIAC O TÉME: PREZIDENTSKÉ VOĽBY 2019 NA SLOVENSKU
PREZIDENTSKÉ VOĽBY 2019 NA SLOVENSKU: VÝSLEDKY PREZIDENTSKÝCH VOLIEB
Viac k témam: Prezidentské voľby 2019 na Slovensku, sociálna sieť
Zdroj: Webnoviny.sk - Šefčovič na sociálnych sieťach „upratoval“ viac ako Čaputová, obaja mali stratégiu pozitívnej kampane © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.