Pondelok, 25. november 2024
Mimoriadne správy
- Výbuch granátu na domácej party zabil 25-ročného mladíka
- Trump sa za ministerku poľnohospodárstva chystá vymenovať Rollinsovú
- Ukrajinci mali britskými raketami Storm Shadow zabiť 500 Severokórejčanov a ruského generála
- Rumunsko si volí nového prezidenta, šancu dostať sa do druhého kola má pravicový nacionalista aj úradujúci ľavicový premiér
- Českí meteorológovia varujú pred silným vetrom, môže poškodiť stromy či skomplikovať dopravu
14.12.2020 (Webnoviny.sk) - Boj proti plytvaniu potravinami je morálnou aj ekonomickou výzvou, do ktorej sa môže zapojiť každý.
V Lidli sa plytvanie potravinami nenosí. Diskont najnovšie spustil komunikáciu "Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré." Lidl takto označuje potraviny, ktoré sa blížia ku koncu dátumu minimálnej trvanlivosti, a predáva ich s výraznými zľavami. Zákazníci ich nájdu v chladiacich regáloch, v špeciálne označených boxoch.
"Medzi pojmy, ktoré charakterizujú Lidl jednoznačne patria aj zodpovednosť a efektivita. Veríme, že takto uvažujú aj naši zákazníci a preto sme sa rozhodli pre novú a ešte výraznejšiu komunikáciu potravín, ktoré sú úplne bez viny, len sa im skracuje dátum minimálnej trvanlivosti. Ak ich zákazník zachráni, získa hneď trikrát: zabráni plytvaniu, ušetrí a dostane garantovanú Lidl kvalitu," povedal Pavol Černek, vedúci úseku organizácie predaja v Lidl Slovenská republika, v.o.s.
Najviac potravinového odpadu vzniká v domácnostiach a preto je neplytvanie zodpovednosťou a výzvou nás všetkých. Lidl sa proti plytvaniu potravinami snaží bojovať na viacerých frontoch. Optimálne nastavená šírka sortimentu prináša okrem úspory času pre zákazníkov aj výhodu v podobe čerstvosti a neplytvania potravinami. Diskont ročne predá v priemere státisíce kusov z každého produktu vo svojej ponuke a tie teda "nemajú čas" zostarnúť na pultoch. "Tovar si objednáva každá predajňa podľa svojej dennej potreby – nie menej a nie viac. Tento proces sme nedávno zmenili a zaviedli väčšiu automatizáciu tak, aby objednávky boli čo najpresnejšie. S ohľadom na predpokladané množstvá predaných potravín nastavujeme aj našu logistiku. Podľa presných pravidiel a efektívne zlacňujeme tovar tak, aby sme zákazníkom ponúkali stále čerstvé výrobky a zároveň dokázali za výhodné ceny predať aj potraviny s končiacim dátumom spotreby," vysvetlil P. Černek.
Lidl zároveň spolupracuje s Potravinovou bankou Slovenska a ďalšími charitatívnymi organizáciami. Podľa situácie im venuje potraviny, ktoré s ohľadom na legislatívu nie je možné predávať, kvalitatívne sú však stále vyhovujúce. Potraviny, ktoré už nie sú vhodné na ľudskú spotrebu putujú do bioplynových staníc, kde je z nich vyrábaná energia. Lidl navyše na jeseň spustil dlhodobý projekt "Podeľ sa a pomôž", potravinovú zbierku aká tu ešte nebola. V rámci nej podporuje takmer 100 lokálnych organizácií pomáhajúcich tým, ktorí to najviac potrebujú. Za prvé dva mesiace sa podarilo naplniť trvanlivými potravinami 1000 nákupných vozíkov, čo predstavuje podporu v hodnote 150 000 €.
Informačný servis
Viac k témam: Lidl, plytvanie potravinami, Potraviny bez viny, PR
Zdroj: Webnoviny.sk - Potraviny bez viny patria na tanier a nie do koša © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Súd odročil na neurčito pojednávanie v kauze sprenevery, v ktorej je obžalovaný PachingerNasledujúci článok
NAKA zadržala dvoch obchodníkov, má to súvisieť s výpoveďami Makóa a Böhma