Sobota, 4. máj 2024
Mimoriadne správy
- Top foto dňa (3. máj 2024): Výročie úmrtia M. R. Štefánika v Prezidentskom paláci, prvá tohtoročná cesta vlakom do Splitu aj boj za zachovanie RTVS
- Kyjev použil na poškodenie Krymského mosta raketové palivo, ruské vyšetrovanie odhalilo detaily predminuloročnej akcie
- Ruské ministerstvo zahraničia pohrozilo Dánsku odvetou, ak bude blokovať lodnú prepravu
- Európska únia a NATO odsúdili ruské kybernetické útoky proti Nemecku a Česku, ide o zlomyseľnú kampaň
- Propalestínske protesty už nie sú len záležitosťou amerických univerzít, študenti demonštrujú aj v Austrálii či Indii
Obchodníci zo SAMO informovali o možnostiach duálneho vzdelávania. Záujem zo strany žiakov bol enormný
31.3.2022 (Webnoviny.sk) - Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) uskutočnila sériu online exkurzií zameraných na informovanie žiakov o možnostiach duálneho vzdelávania. Z pohľadu počtu zapojených žiakov, ale aj vzájomnej interakcie išlo doposiaľ o najväčšiu aktivitu tohto druhu na Slovensku.
Virtuálne exkurzie sa uskutočnili formou troch postupných live streamov, na ktorých sa zúčastnilo vyše 1 500 žiakov z približne 80 základných škôl z celého Slovenska. "Nejde o náhodný úspech, ale o plody dlhodobej práce, ktorú SAMO v tomto smere vykonáva. Online exkurzie s podobným úspechom sme totiž realizovali aj minulý rok a sme radi, že počet zapojených žiakov konštantne stúpa," povedal Martin Krajčovič, predseda SAMO.
Do prípravy exkurzií sa zapojili všetci zamestnávatelia združení v SAMO (Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco). Aj napriek tomu, že sa v dôsledku nepriaznivých pandemických okolností exkurzie realizovali online, boli interaktívne, pútavé a postavené na overenom koncepte. Žiaci sa vo veľkých počtoch zapájali do diskusie, do ktorej boli prizvaní aj študenti duálneho vzdelávania. Tí sledujúcim žiakom odpovedali na všetky otázky, čo podujatia nielen oživilo, ale dodalo im aj neformálnu atmosféru.
Cieľom live streamov bolo aj v tomto roku oboznámiť žiakov na základných školách s výhodami duálneho vzdelávania v sektore obchodu. Opätovne sa tiež potvrdilo, že využívanie digitálnych technológií a inovácií má svoje opodstatnenie. Online streamy umožnili veľmi jednoducho a pohodlne prepojiť veľký počet žiakov priamo so zamestnávateľmi, ktorí im aj takýmto spôsobom mohli komunikovať výhody štúdia obchodu a pomôcť tak žiakom v ich kariérnom rozhodovaní.
Všetky tri vysielania boli moderované a SAMO ich opäť uskutočnilo v spolupráci so spoločnosťou Centire.
V rámci členov SAMO je možné duálne sa vzdelávať na 17 partnerských stredných školách po celom Slovensku. V aktuálnom školskom roku sa u členov SAMO vzdeláva duálne viac ako 400 študentov.
Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) združuje najväčšie spoločnosti zo sektora maloobchodu a veľkoobchodu na Slovensku s viac ako 30 tisíc zamestnancami. Vznikla z iniciatívy spoločností BILLA, KAUFLAND, LIDL, METRO a TESCO, ktoré sa stali jeho zakladajúcimi členmi a dnes je jeho platným členom aj dm drogerie markt a TERNO real estate.
Informačný servis
Viac k témam: Duálne vzdelávanie, PR, Vzdelávanie
Zdroj: Webnoviny.sk - Obchodníci zo SAMO informovali o možnostiach duálneho vzdelávania. Záujem zo strany žiakov bol enormný © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.