Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Najskôr vyskúšať, až potom kúpiť. Carsharingové platformy pomáhajú prekonávať mýty o elektromobiloch
4.7.2022 (Webnoviny.sk) - Elektromobily si postupne nachádzajú svojich priaznivcov aj medzi Slovákmi. Za prvý štvrťrok tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021 narástol predaj áut na elektrický pohon takmer dvojnásobne. Záujem o zdieľanie ekologickejších vozidiel zaznamenala aj carsharingová platforma HoppyGo. Elektrické autá boli požičané na Slovensku počas minulého roka takmer 50-krát. Kto sa rád delí o svoj elektromobil? A kto a prečo si tieto autá najčastejšie požičiava?
"Existujú dve skupiny vlastníkov, ktorí svoje elektromobily zdieľajú na carsharingových platformách. Jedna chce hlavne optimalizovať náklady spojené s vlastníctvom a prevádzkou vozidla. Motivujú ju financie. Priemerný zárobok získaný zdieľaním tohto typu auta môže presiahnuť viac ako 500 eur mesačne. Druhou skupinou sú ľudia, pre ktorých elektromobilita znamená budúcnosť a chcú ju sprostredkovať širšej verejnosti. Môžeme povedať, že sú to obhajcovia zelenej mobility," hovorí Juraj Andrejka, country manager carsharingovej platformy HoppyGo na Slovensku, ktorá patrí do portfólia mobilitných služieb ŠKODA AUTO DigitLab.
O svoj elektromobil sa delia najmä ,,early adopters"
Priemerný vek majiteľa elektromobilu, ktorý je ochotný svoje vozidlo zdieľať, je 36 rokov a žije v Bratislave. Patrí do skupiny "early adopters" alebo k tzv. priekopníkom, teda k ľuďom, ktorí radi skúšajú nové veci a rýchlo sa naučia používať nové technológie. Ich motivácia zdieľať svoj elektromobil s ostatnými je rôzna.
"Majiteľom elektromobilov odpadajú niektoré starosti, ktoré musia bežne riešiť majitelia vozidiel so spaľovacím motorom. Nemusia riešiť napríklad potrebu ochladzovania vozidla po dlhšej ceste alebo operatívu s výmenou oleja. Vlastníci elektrických áut preto nemajú až taký veľký strach o to, ako budú ľudia, ktorí si ich vozidlá požičiavajú, šetrní. Okrem toho väčšina elektromobilov zdieľaných na našej platforme sú nové autá, takže sú ešte v záruke," vysvetľuje J. Andrejka.
Elektrické autá si požičiavajú ľudia na testovanie
Ľudia, ktorí si elektromobily požičiavajú, sú demograficky veľmi podobní majiteľom áut. Ich priemerný vek je 26 – 35 rokov a žijú vo väčších mestách. Najviac ich zaujíma praktická skúsenosť s elektromobilom. Väčšina z nich plánuje nákup prvého elektromobilu a radi by si ho preto vyskúšali vopred. "Zo všetkých rezervácií elektroáut na platforme HoppyGo ich bolo vlani preukázateľne 85 % s cieľom vyskúšať si tento typ automobilu," dopĺňa J. Andrejka.
Na platforme HoppyGo majitelia v tejto chvíli na Slovensku ponúkajú celkovo 16 elektromobilov. Používatelia si môžu vyberať z modelov Tesla 3 a X, BMW i3, Renault ZOE, ŠKODA ENYAQ iV, Hyundai Ioniq Electric alebo Hyundai Kona Electric.
Na Slovensku najazdí elektromobil počas jedného zapožičania priemerne 446 km, priemerná doba prenájmu je 2,5 dňa. Denne tak priemerne najazdí 176 km. Najlacnejší elektromobil je k dispozícii na prenájom za 125 eur na deň. Dopyt po elektromobiloch tvorí na Slovensku 9 % zo všetkých rezervácií na carsharingovej platforme.
Informačný servis
Viac k témam: carsharing, Elektromobily, PR
Zdroj: Webnoviny.sk - Najskôr vyskúšať, až potom kúpiť. Carsharingové platformy pomáhajú prekonávať mýty o elektromobiloch © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.