Pondelok, 25. november 2024
Slnečno 2,5 °C
Mimoriadne správy
- Rusi pravdepodobne raketou S-400 udreli na centrum Charkova, zranili 23 civilistov
- Ukrajina vyvíja vlastné riadené letecké bomby
- Vojenská továreň v ruskom meste Kaluga čelila útoku dronov
- Výbuch granátu na domácej party zabil 25-ročného mladíka
- Trump sa za ministerku poľnohospodárstva chystá vymenovať Rollinsovú
Mladých v prezidentských voľbách ovplyvnil prevažne internet, kampaň vyvolávala vášnivé diskusie
BRATISLAVA 1. apríla (WebNoviny.sk) - V prezidentských, parlamentných či komunálnych voľbách ovplyvňuje rozhodnutia mladých internet. Vyplýva to z exkluzívneho prieskumu Rady mládeže Slovenska (RmS).
Ako agentúru SITA informovala PR manažérka RmS Nikola Tokárová, prieskum ukázal, že 45 percent mladých ľudí politické informácie na sociálnych sieťach sleduje pravidelne a 51 percent občasne.
Naopak, iba päť percent mladých tvrdí, že tento typ informácií na internete vôbec nesleduje. „Prezidentské voľby ukázali, že mladí chcú zmenu. Obaja prezidentskí kandidáti bojovali o ich priazeň aj na sociálnych sieťach. Kampaň bola veľmi intenzívna, vyvolávala vášnivé diskusie na internete,“ uviedla výskumná pracovníčka RmS Katarína Čavojská.
Aktuálne má svet iba 11 prezidentiek
Prieskum takisto prezradil, že nadpriemerne sa o spoločenské dianie prostredníctvom internetu zaujímajú mladí podporovatelia strán Sloboda a Solidarita, Kresťanskodemokratické hnutie, Mostu-Híd, Smeru-SD a SNS.
Rada mládeže Slovenska zároveň poukazuje, že počas prezidentskej kampane sa do popredia dostali aj otázky rovnosti mužov a žien. Pripomína, že podľa Európskeho štatistického úradu Eurostat sa ženy nezapájajú do verejného života tak ako muži.
Aktuálne má svet iba 11 prezidentiek, Európa ich má šesť. „Aj túto otázku mladí riešili v rámci rozhodovania, koho si zvoliť. Do veľkej miery však zavážil fakt, že túžia po zmene v spoločnosti, čo im vždy ponúkajú nové tváre v politike,“ podotkla Čavojská.
Nastavenie mladých ľudí sa nezmenilo
Katarína Batková z RmS doplnila, že mládež neprijíma čokoľvek, čo sa jej objaví na monitore počítača či displeji smartfónu.
„Nastavenie mladých ľudí sa nezmenilo v tom, že hľadajú komunitu, priateľstvo, dôveru. Na sociálnych sieťach fungujú často v uzavretých komunitách, kde existuje istý stupeň dôvery, členovia skupín sa navzájom poznajú zo života mimo internetu a siete sú teda iba ďalším médiom pre prenos správ,“ spresnila Batková.
Rada mládeže Slovenska združuje mimovládne organizácie, ktoré sa venujú deťom a mládeži. V súčasnosti ich zastrešuje 25, každá z nich je formálne zaregistrovaná ako občianske združenie alebo nezisková organizácia.
Všetky spolu združujú viac ako 60-tisíc detí a mladých ľudí. RmS vznikla v roku 1990 ako občianske združenie. Od začiatku svojho pôsobenia funguje na celoštátnej úrovni a detské a mládežnícke organizácie zastrešuje bez ohľadu na ich politické presvedčenie, náboženské vyznanie, národnostnú či etnickú príslušnosť.
Zobraziť fotogalériu k článku:
Prezidentské voľby 2019 na Slovensku
VIAC O TÉME: PREZIDENTSKÉ VOĽBY 2019 NA SLOVENSKU
PREZIDENTSKÉ VOĽBY 2019 NA SLOVENSKU: VÝSLEDKY PREZIDENTSKÝCH VOLIEB
Viac k témam: Prezidentské voľby 2019 na Slovensku, prieskum, Rada mládeže Slovenska
Zdroj: Webnoviny.sk - Mladých v prezidentských voľbách ovplyvnil prevažne internet, kampaň vyvolávala vášnivé diskusie © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.