Piatok, 22. november 2024
Zamračené -0,5 °C
Mimoriadne správy
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
- Medzinárodný trestný súd vydal zatykač na izraelského premiéra pre vojnu v Pásme Gazy
- Rusi vo vojne proti Ukrajine prvýkrát použili medzikontinentálnu raketu
- Po tragédii na železničnej stanici v srbskom Novom Sade zatkli 11 ľudí
Ministerstvo obrany si posvietilo na konšpiračné weby, najvyššie výnosy z inzercie majú Hlavné správy
31.5.2021 (Webnoviny.sk) - Z webových stránok s problematickým obsahom má najvyššie výnosy z inzercie portál Hlavné správy. Je to spôsobené vysokou návštevnosťou tohto webu v spojení s dobrou optimalizáciou zobrazenia reklám.
Informoval o tom Analytický útvar Ministerstva obrany SR (MO SR) v komentári Cena za (dez)informácie - Výnosy z reklám webov s problematickým obsahom. Hlavné správy majú podľa prepočtu analytického útvaru mesačné výnosy približne 14 794 eur.
Ostatné weby majú nižšiu návštevnosť
Ďalšie merané weby majú nižšiu optimalizáciu reklám, no majú výrazne nižšiu návštevnosť. Hlavnému denníku odhaduje MO SR podľa výpočtov mesačný zisk z reklám 1 767 eur, stránke InfoVojna 2 416 eur, webu Magazín 1 približne 186 eur a stránke Zem a Vek 138 eur.
„Na relatívne vysoký zisk zo zobrazovania reklám je potrebné na webovú stránku nalákať dostatočný počet užívateľov a dostatočne optimalizovať zobrazenie reklám. Potenciálne dobrý zárobok, vrátane Hlavných správ, sa ukazuje pri portáloch Hlavný denník a InfoVojna. Ich stránky však vykazujú nedostatočnú optimalizáciu reklám a nízku návštevnosť medzi stránkami v rámci jedného portálu,“ píše sa v komentári.
Odporúčania rezortu obrany
Rezort obrany odporúča motivovať inzerujúce spoločnosti k tvorbe zodpovedných reklamných stratégií a zamedzovaniu zverejňovania reklám na stránkach s problematickým obsahom. Limitovali by tak ich príjem z týchto foriem podnikania.
Navrhujú tiež vytvoriť medzirezortný koordinačný mechanizmus, v ktorom budú štátne zložky spolupracovať so súkromnými firmami a neziskovými organizáciami na vytváraní zdravého informačného prostredia. Merať a vyhodnocovať by sa mala podľa Analytického útvaru MO SR aj efektivita kampaní jednotlivých rezortov v oblasti dezinformácií a strategickej komunikácie.
„Pri medzirezortných porovnaniach a porovnaniach dát so súkromnými spoločnosťami budú rezorty schopné kampane zefektívniť,“ doplnili.
Reklamy nie sú hlavnou časťou príjmov
Upozorňujú však na to, že výnosy zo zobrazenia reklám nemusia predstavovať hlavnú časť príjmov webov. Zisky môžu plynúť z darcovstva, platených reklám inzerentov, cielených politických reklám alebo PR článkov, ktorých hodnoty môžu ďaleko prevyšovať zisky zo zobrazení reklám. Navyše, niektoré weby s problematickým obsahom profitujú najmä z predaja vlastných produktov prostredníctvom e-shopov.
„Dané hodnoty je však takmer nemožné odhadnúť z dostupných zdrojov, keďže weby úmyselne fungujú pod zastrešujúcimi organizáciami vykonávajúcimi aj iné typy činnosti. Tie navyše nie sú klasifikované ako podnikateľské subjekty vykonávajúce činnosť za účelom zisku,“ uzavrel Analytický útvar Ministerstva obrany SR s tým, že príspevky od dobrovoľných sponzorov tiež nie sú dostupné.
Viac k témam: dezinformačné médiá, reklama
Zdroj: Webnoviny.sk - Ministerstvo obrany si posvietilo na konšpiračné weby, najvyššie výnosy z inzercie majú Hlavné správy © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Rekonštrukcia Kadnárovej ulice v Rači sa pre opravu kanalizácie predĺži