Sobota, 4. máj 2024
Mimoriadne správy

Klienti pošty môžu využívať novú formu elektronickej komunikácie s colno-deklaračnými oddeleniami

 Webnoviny   5. máj 2021  208  
Klienti pošty môžu využívať novú formu elektronickej komunikácie s colno-deklaračnými oddeleniami

5.5.2021 (Webnoviny.sk) - Klienti Slovenskej pošty, ktorí očakávajú zásielku zo zahraničia s potrebou jej preclenia, môžu od mája využívať novú formu elektronickej komunikácie s colno-deklaračnými oddeleniami.

Cez webovú stránku pošty si môžu požiadať o využitie jej colno-deklaračných služieb pri preclievaní zásielok. Ako informovala hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková, v užívateľsky prehľadnom prostredí budú priamo „navedení“ na poskytnutie podkladov potrebných pre colné konanie.

Pošta ponecháva aj možnosť „papierovej“ (emailovej) komunikácie, ktorá bola využívaná doteraz. Komunikácia s colno-deklaračnými oddeleniami prostredníctvom webovej stránky Slovenskej pošty prináša klientom prehľad a skráti čas samotného colného konania.

Pri príchode zásielky, pri ktorej je potrebné colné konanie, pošta zašle klientovi na email elektronické avízo o uložení zásielky do skladu dočasnej prekážky. Ak emailová adresa nie je uvedená, avízo je zaslané poštou.

Po doručení avíza má zákazník možnosť poštu elektronicky požiadať o využitie jej colno-deklaračných služieb v colnom konaní, odmietnuť služby poskytované poštou alebo odmietnuť zásielku prostredníctvom webovej stránky pošty. Rovnakou cestou môže klient elektronicky predložiť dokumenty potrebné pre colné konanie.

Viac k témam: colná správa, elektronické služby
Zdroj: Webnoviny.sk - Klienti pošty môžu využívať novú formu elektronickej komunikácie s colno-deklaračnými oddeleniami © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.