Sobota, 23. november 2024
Mimoriadne správy
- Top foto dňa (22. november 2024): Pellegrini v Prešove, pojednávanie s bývalým policajným prezidentom aj vianočný stromček vo Vatikáne
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
BRATISLAVA 6 augusta (WBN/PR) - Spoločnosť Kaufland zredukuje do roku 2021 obsah cukru, soli a tuku v priemere až o pätinu v približne 300 výrobkoch svojich privátnych značiek. A to výhradne formou zníženia ich obsahu, bez použitia akýchkoľvek náhradných látok.
Prvé výrobky, v ktorých sa už znížil podiel cukru a zvýšil obsah ovocia, môžu ochutnať už aj slovenskí zákazníci – ide o K-Classic zakýsaný smotanový výrobok s príchuťami. Ďalšie výrobky so zmeneným zložením budú už čoskoro nasledovať.
Vysoký podiel chorôb ako sú cukrovka, obezita, či vysoký krvný tlak, ktoré je možné efektívne ovplyvniť zmenou stravovania, vytvára u zákazníkov dopyt po zdravších potravinách.
„Prostredníctvom našej stratégie chceme pozitívne prispieť k prevencii týchto ochorení a preto sme sa zamerali na to, akým spôsobom upraviť zloženie výrobkov našich privátnych značiek tak, aby sme znížili obsah soli, cukru a tuku, ktoré sú zo zdravotného hľadiska rizikové. A to bez použitia iných náhradných látok,“ zdôraznila Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.
Už v štádiu vývoja produktu Kaufland spolupracuje s dodávateľmi s cieľom ponúknuť zákazníkov zdravšiu alternatívu. Zámerom je redukcia obsahu cukru, soli a tuku v asi 300 výrobkoch v priemere o 20 % do roku 2021, u niektorých dokonca až do 35%.
Zníženie obsahu spomínaných látok sa bude týkať predovšetkým mliečnych výrobkov, nealkoholických nápojov, mrazeného sortimentu, nátierok, pekárenských výrobkov, ale aj mäsového sortimentu.
„Obzvlášť dôležité je pre nás znížiť obsah cukru, soli a tuku vo výrobkoch určených pre deti. Ak sú totiž užívané nadmerne, patria k spúšťačom rôznych zdravotných problémov. Preto sa na naše výrobky pozeráme ako na celok a zameriavame sa na celkovú redukciu v ich zložení,“ dodala L. Langová.
Spoločnosť Kaufland
Spoločnosť Kaufland patrí k lídrom medzi obchodnými reťazcami a v súčasnosti prevádzkuje viac ako 1230 samoobslužných obchodných domov v Nemecku, Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku. Prvý obchodný dom otvoril Kaufland v roku 2000 v Poprade a doteraz otvoril na území Slovenska spolu 65 prevádzok.
Obchodné domy Kaufland ponúkajú rôznorodý sortiment a atraktívne privátne značky. To, že Kaufland patrí medzi top značky na slovenskom trhu dokazujú aj ocenenia Najzamestnávateľ roka v kategórii obchod a služby (2016), Slovak Superbrands Award (2015, 2016, 2017, 2018), Najdôveryhodnejšia značka (2016, 2017) a Zodpovedný predajca (2016).
Spoločnosť Kaufland je generálnym partnerom Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a PRO-HOKEJ a.s. V rámci spoločenskej zodpovednosti je okrem iných aj dlhoročným partnerom Slovenského Červeného kríža. Dôležitým faktorom je aj ochrana životného prostredia a rôzne ekologické projekty, ktoré firma realizuje. Viac informácií na: www.kaufland.sk.
Viac k témam: Kaufland
Zdroj: Webnoviny.sk - Kaufland zníži obsah cukru, soli a tuku až v 300 výrobkoch © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Foto: Mladý motorkár nabúral do stromu, skončil s vážnymi zraneniamiNasledujúci článok
Muž vtrhol do bytu 25-ročnej ženy, napadol ju a zničil jej zariadenie