Piatok, 22. november 2024
Mimoriadne správy
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
- Medzinárodný trestný súd vydal zatykač na izraelského premiéra pre vojnu v Pásme Gazy
- Rusi vo vojne proti Ukrajine prvýkrát použili medzikontinentálnu raketu
- Po tragédii na železničnej stanici v srbskom Novom Sade zatkli 11 ľudí
- Vulkanický systém neďaleko Reykjavíku opäť chrlil lávu
11.11.2020 (Webnoviny.sk) - Slovákov od nakupovania módy neodradila ani prebiehajúca druhá vlna pandémie koronavírusu. Zistenie vyplýva zo špeciálnej edície dlhodobého prieskumu Fashion (Re)search módneho vyhľadávača GLAMI.sk. Tentokrát sa zameral na prípravu slovenských e-shopov v druhej vlne pandémie koronavírusu v priebehu septembra a októbra. V dôsledku zákazu voľného pohybu opäť vzrástol záujem najmä o módne kúsky pre pohodlné domáce nosenie. Slováci však nakupujú aj sezónne oblečenie. S príchodom chladných dní veria, že bude príležitosť ho v aktuálnej zimnej sezóne využiť.
Najvyšší nárast na GLAMI zaznamenala koncom septembra kategória čižmy a členkové čižmy, pričom záujem stúpol až o 59 %. Nasleduje sezónna kategória bundy a kabáty, ktorá zaznamenala koncom septembra nárast o 54 %. Ďalšími úspešnými kategóriami sú rúška, ktoré zaznamenali skokovitý nárast (+325 %) v septembri. Práve v tomto období boli sprísnené epidemiologické nariadenia, v dôsledku ktorých sme zaznamenali zvýšený záujem aj o oblečenie na doma, predovšetkým nočnú bielizeň (+68 %) a mikiny (+39 %). Nákupy v kategórii deti a kojenci vzrástli o 39 %, pretože rodičia pokračovali v nákupoch oblečenia pre svoje deti aj počas druhej vlny pandémie.
Pokles tržieb v kamenných obchodoch čiastočne dorovnáva online predaj
Omni-channel obchodníci, ktorí majú kamenné predajne aj e-shop, zaznamenali ešte pred vyhlásením jesenného "lockdownu" pokles tržieb v kamenných obchodoch takmer o 86 %. Takmer dve tretiny uviedli, že prišli o 10 - 20 % návštev v kamenných obchodoch. Časť z nich však podotkla, že tohtoročné straty sa im podarilo vyrovnať vďaka zvýšeniu predajov v e-shope.
Viac ako polovici obchodníkov, ktorí predávajú módu iba online, sa zatiaľ nepodarilo vyrovnať prepad tržieb vzniknutý v prvej vlne. Zvyšným 43 % e-shopov pandémia pomohla a vďaka zvýšeným nákupom online zarobili viac ako minulý rok.
E-shopy reagujú na zmenu, marketing presúvajú do online médií
Drvivá väčšina obchodov pôsobiacich na Slovensku presúva svoje rozpočty do online priestoru. Týmto spôsobom budú schopní promptnejšie reagovať na rýchlo sa meniacu situáciu v rámci e-commerce. Až dve tretiny opýtaných e-shopov urobilo v predstihu rôzne zmeny, aby sa pripravili na druhú vlnu pandémie koronavírusu. Neľahkú situáciu vníma ako príležitosť na zmenu 67 % obchodov. Posilnili aktivity na sociálnych sieťach, pripravujú dostatočné zásoby na sezónu a predstavujú aj nové produktové rady. Taktiež venujú zvýšenú pozornosť zlepšeniu bezpečnosti svojich zamestnancov v skladoch.
Na rozdiel od e-shopov v susednej Českej republike plánuje na Slovensku takmer polovica e-shopov ďalšie zľavy a znižovanie cien. Radi by prilákali viac nakupujúcich a získali ďalšie objednávky a to aj za cenu nižšej marže. Obchodníci budú tento rok investovať najmä do reklamy v online médiách, offline bude využívať iba 5 % z opýtaných. Najviac budú investovať do sociálnych sietí (90 %) a reklamy cez Google (65 %).
Aké trendy podľa slovenských e-shopov ovplyvnia budúcnosť nakupovania?
Viac ako polovica opýtaných vidí budúcnosť slovenskej módnej e-commerce v udržateľnosti a premene sociálnych sietí na hlavný marketingový kanál pre predaj módy (Instagram, Tik tok), 25 % očakáva zvýšenie predaja second - hand kúskov a postupné vytratenie sezónnych kolekcií z obchodov. Pribudnú však nové inovatívne marketingové kanály ako napríklad videohry.
Ďalšie konkrétne dáta a kompletný Covid-19 II. vlna report nájdete na: https://www.fashion-research.sk/
Projekt Fashion (Re)search je dlhodobý výskumný projekt vyhľadávača módy GLAMI o stave slovenskej módnej e-commerce, založený na kontinuálnom zbere dát od slovenských užívateľov internetu. Špeciálny Covid-19 II. vlna report je založený na interných dátach GLAMI.sk, sledujúcich obdobie septembra a októbra 2020. Všetky ostatné dáta pochádzajú z dotazníkového prieskumu medzi 30-timi slovenskými e-shopmi s módou, ktorý prebiehal v termíne 2.-28.10. 2020.
O GLAMI:
GLAMI založila v roku 2013 v Českej republike dvojica Tomáš Hodboď a Michal Jirák ako vyhľadávač módy. Už v roku 2016 expandovali na Slovensko. Každý deň GLAMI spojuje tisícku nakupujúcich so značkami a e-shopmi na jednom mieste. Vďaka smart kategorizácii produktov a výberu módy šitej na mieru každého jednotlivca GLAMI zjednodušuje objavovanie a nakupovanie módy.
Informačný servis
Viac k témam: GLAMI, nakupovanie, PR, prieskum
Zdroj: Webnoviny.sk - GLAMI.sk prináša aktuálne výsledky prieskumu Fashion (Re)search © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.