Piatok, 22. november 2024
Slnečno -1 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Celoeurópsky prieskum Mileniálov ukázal, že mladí ľudia šetria a nakupujú v kamenných obchodoch
BRATISLAVA. 21. jún (WebNoviny.sk) - BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE, pobočka zahraničnej banky, uskutočnila prieskum, ktorý prebiehal v 17 európskych krajinách od 2. októbra do 2. novembra 2017. Vzorkou bolo dovedna 3 400 mladých ľudí, ktorí spadajú do takzvanej generácie Y alias generácie Mileniálov (18 – 34 rokov - Elite Daily Millenial Consumer Study 2015). Výsledkom sú zaujímavé informácie o ich správaní.
Generácia mladých ľudí spadajúcich pod označenie Mileniáli tvorí až dvadsaťpäť percent európskej populácie. Štatistiky dokazujú, že generácia Y vo veku 18 – 34 rokov sa dokáže prispôsobovať novým trendom až 2,5-krát rýchlejšie, ako staršie generácie. Mileniáli tak úplne zmenili pohľad na svet.
Nakupujú s radosťou
Mileniáli sú náročnými zákazníkmi, ktorí sú scestovaní, rozhľadení a otvorení. Staršia generácia ich však vníma inak – ako lenivých, agresívnych a namyslených. Mileniáli nakupovanie berú ako potešenie, nie záťaž. Prieskum ukázal, že až vyše 60% Mileniálov sa stáva lojálnym zákazníkom vtedy, ak ho produkt osloví prostredníctvom sociálnych sietí.
Odporúčame:
Video: Si mileniál? Ak máš 18 – 34 rokov tak k nim patríš aj ty
Výhody však vidia aj v kamenných obchodoch. Páči sa im, že môžu produkt vidieť, vyskúšať a dotknúť sa ho naživo, ale aj to, že im môže poradiť predavačka. Naopak, ako nevýhodu vnímajú dlhé rady pri pokladniach, čo považujú za stratu času.
Aj nároky na obchody sú z ich strany podstatne vysoké – musia byť komplexné, miestami plnými života a zážitkov, no musia v ňom nájsť aj relax a priestor na pohyb a šport. Aj keď Mileniáli vnímajú nakupovanie ako potešenie, správajú sa ako zodpovední a vnímaví spotrebitelia.
Podľa výsledkov prieskumu Cetelem sa ochota Európanov míňať a zároveň ušetriť zvýšila: 47 percent všetkých respondentov si myslí, že ich spotreba v najbližšom roku stúpne, myslí si to 73% Slovákov 69 % Bulharov a Čechov.
Generácia Y je sebavedomá
Cetelem sa vo svojom prieskume fokusoval na vekovú skupinu 18 – 35 rokov a zistil, že je radikálny rozdiel medzi tým, ako Mileniálov vníma staršia generácia a ako sa vnímajú oni sami. Ľudia nad 35 rokov totiž až v 88% popisuje generáciu Y negatívnymi pojmami.
Budúcnosť nakupovania
Mladí Európania hovoria za posledných 5 rokov o zlepšení celkovej životnej úrovne. Podobne je to aj u nás. Aj slovenskí Mileniáli vnímajú mierne zlepšenie celkovej situácie vo svojej krajine. Slováci všetkých generácií sú však mierne skeptickí. Až dve tretiny mladých Slovákov očakávajú, že ich nakupovanie a fungovanie obchodov sa v nasledujúcom desaťročí drasticky zmenia. Ich očakávania v budúcnosti sú však vysoké, hlavne čo sa týka rýchlosti platby a vizuálnej originality.
Výlučne online nakupuje menej ako 10 percent Európanov. Prostredníctvom internetu nakupujú najčastejšie oblečenie, technológie, alebo lístky na kultúrne podujatia. Až tretina Európanov si myslí, že do desiatich rokov sa nákupné návyky zmenia a pripúšťajú aj to, že by mohli kamenné obchody úplne zaniknúť.
Cetelem Observatory 2018:
Cetelem Observatory 2018 je celoeurópsky prieskum, ktorý prebiehal v 17 európskych krajinách od 2. októbra do 2. novembra 2017. Vzorkou bolo 3400 mladých ľudí, ktorí spadajú do takzvanej generácie Y alias generácie Mileniálov (18 – 34 rokov - Elite Daily Millenial Consumer Study 2015). Prieskumu sa zúčasnili krajiny: Rakúsko, Belgicko, Česká republika, Dánsko, Veľká Británia, Francúzsko, Poľsko, Maďarsko, nemecko, Nórsko, Taliansko, Portugalsko, Rumunsko, Španielsko, Švédsko a Slovensko. Celá verzia prieskumu je dostupná na nasledujúcom linku:
Cetelem na Slovensku
Obchodná značka Cetelem sa objavila na slovenskom trhu v roku 2000, vznikom spoločnosti CETELEM SLOVENSKO a.s. Ako popredná finančná spoločnosť špecializujúca sa na poskytovanie spotrebiteľských úverov: nákup na splátky, osobné pôžičky a kreditné karty, poskytla viac ako 1,8 mil. úverov. Cetelem sa spája s inováciami v oblasti spotrebiteľského financovania. V roku 2016 došlo k zlúčeniu spoločnosti CETELEM SLOVENSKO a.s. a jej akcionára BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA. Týmto krokom začala svoje pôsobenia na Slovenku BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky, ktorá pre svoje aktivity aj naďalej používa obchodnú značku Cetelem. Svoje obchodné aktivity stavia na partnerstvách s obchodnými partnermi, moderných on-line riešeniach a najlepšej zákazníckej skúsenosti.
Značka Cetelem v skratke:
- Člen jednej z najväčších bánk na svete - BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA
- Európska jednotka v počte poskytnutých úverov
- Viac ako 1,8 mil. poskytnutých úverov na Slovensku
- Orientácia na onli-ne riešenia v oblasti poskytovania spotrebiteľského financovania
Viac k témam: Cetelem, mileniáli, prieskum
Zdroj: Webnoviny.sk - Celoeurópsky prieskum Mileniálov ukázal, že mladí ľudia šetria a nakupujú v kamenných obchodoch © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Českí turisti môžu na Slovensku míňať viac. Vďaka koruneNasledujúci článok
MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu a spojili sily.