Piatok, 22. november 2024
Zamračené -0,5 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Za vyše dva roky, od polovice decembra 2014, odviezli žlté expresy súkromného dopravcu RegioJet na hlavnej domácej trati Bratislava - Košice viac ako dva milióny cestujúcich a na slovenské železnice priniesli nové služby.
BRATISLAVA 31. januára (WebNoviny.sk) - Vlaky súkromného dopravcu RegioJet v utorok 31. januára končia prevádzku medzi Bratislavou a Košicami.Za vyše dvoch rokov, od polovice decembra 2014, odviezli žlté expresy na hlavnej domácej trati viac ako dva milióny cestujúcich a na slovenské železnice priniesli nové služby. Posledné dva spoje z troch párov vlakov vyrazia na cestu z Košíc o 17:16 a z Bratislavy o 17:33.
Štátne železnice nahradia RegioJet, IC vlakov bude viac
Danko: Slovensko investorov nevyháňa, RegioJet má dotáciu
RegioJet oficiálne oznámil zrušenie vlakov Bratislava-Košice
Odchádza pre diskriminačné podmienky na trhu
Ako RegioJet informoval, jeho vlaky odchádzajú pre diskriminačné podmienky na trhu, ktoré priniesli nesystémové zásahy štátu a politikov najmä v podobe vlakov zadarmo pre študentov a dôchodcov. Tí môžu aj na trati Bratislava - Košice využívať bezplatnú prepravu vo všetkých štátom objednaných a dotovaných vlakoch. Komerčným vlakom podľa prepravcu tak zostala iba skupina platiacich cestujúcich.
"Navyše, po politickom rozhodnutí predsedu parlamentu a SNS Andreja Danka znova zaviesť IC vlaky ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko) nie je šanca, že by sa na tejto linke dokázalo uživiť viac komerčných dopravcov," uviedol RegioJet.
Majiteľ RegioJetu Radim Jančura poďakoval všetkým zákazníkom, ktorí cestovali na linke Bratislava - Košice, za ich priazeň a podporu. "Veríme, že aj naďalej budú uprednostňovať služby RegioJetu, aj keď už na iných linkách," povedal. Príchod súkromného dopravcu na trať Bratislava - Košice v závere roku 2014 znamenal pre cestujúcich zníženie cien lístkov a zavedenie rôznych služieb.
RegioJet naďalej prevádzkuje komerčné vlaky na trati Praha - Žilina - Košice a od 26. februára na nej zavádza tretí pár spojov. Zároveň zabezpečuje dotovanú osobnú vlakovú dopravu na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno. Nedávno zavedené vlakové spojenie Bratislava - Brno - Praha plánuje posilniť tak, aby vlaky premávali v dvojhodinových intervaloch. Spoločnosť popri tom jazdí autobusmi na trati Bratislava - Nitra - Banská Bystrica, ako aj z Bratislavy do Viedne, Budapešti, Českej republiky a z východného Slovenska cez Brno do Prahy. Funguje aj sieť nadväzných autobusových liniek na východe Slovenska, ktoré privážajú cestujúcich k staniciam žltých vlakov na trase do Česka.
Regiojet nahradia štátne IC vlaky
Štátna Železničná spoločnosť Slovensko bude na trati medzi Bratislavou a Košicami od 1. februára prevádzkovať štyri páry IC vlakov. Posilní tak komerčnú prepravu vlakov bez štátnych dotácií po odchode súkromného dopravcu RegioJet.
Tri páry nových IC vlakov budú zastavovať v dvanástich staniciach, vrátane východiskovej a cieľovej, kde doteraz stáli aj konkurenčné žlté vlaky. Cesta im bude trvať 5 hodín 11 minút, resp. 5 hodín 17 minút. Tieto vlaky budú okrem Bratislavy a Košíc zastavovať v staniciach Trnava, Trenčín, Žilina, Vrútky, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Štrba, Poprad - Tatry, Spišská Nová Ves a Kysak.
Štvrtý pár IC vlakov zostáva ako expresné spojenie s trvaním cesty 4 hodiny 42 minút a bude stáť na doterajších šiestich staniciach, popri východiskovej a cieľovej Trnava, Žilina, Poprad - Tatry a Kysak.
IC vlaky boli obnovené na základe rozhodnutia vlády a ministerstva dopravy a výstavby 11. decembra minulého roku. V súčasnosti spájajú Bratislavu a Košice dva páry týchto vlakov a ich obsadenosť zatiaľ predstavuje priemerne 64 %.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Motoristi pozor, od stredy potrebujete novú diaľničnú známkuNasledujúci článok
Šéf ÚRSO možno príde do parlamentu vysvetliť svoje kroky