Piatok, 17. máj 2024
Oblačno  8,5 °C
Mimoriadne správy

Tunel Žilina je už kompletne prerazený

 Webnoviny   9. február 2017  365  
Tunel Žilina je už kompletne prerazený

Baníci prerazili aj severnú tunelovú rúru tunela dlhého 687 metrov. Ako informovala Národná diaľničná spoločnosť, obe tunelové rúry razili v geologicky mimoriadne náročnom teréne. S razbou sa začalo v novembri 2014 zo západného portálu tunela.BRATISLAVA 9. februára (WebNoviny.sk) - Tunel Žilina na rozostavanom vyše 11-kilometrovom úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka je už kompletne prerazený. Baníci vo štvrtok prerazili aj severnú rúru tunela dlhého 687 metrov. Ako informovala Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS), obe tunelové rúry razili v geologicky mimoriadne náročnom teréne.

"S razbou sa začalo v priebehu novembra 2014, najskôr zo západného portálu tunela. Skutočne veľmi zložité geologické prostredie si vyžiadalo aj razbu z východného portálu a začalo sa teda protirazenie oboch tunelových rúr z východného portálu," priblížila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Súčasťou diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka je tunel Ovčiarsko v dĺžke 2 367 metrov, prerazený bol v apríli minulého roku. Na diaľnici bude tiež jedenásť mostov.

Obrazom: Prerazenie diaľničného tunelu Žilina

Stavebné združenie Ovčiarsko v zložení Doprastav, a. s. (vedúci člen), Strabag, s. r. o., Váhostav - SK, a. s. a Metrostav, a. s. Praha sa zaviazalo vybudovať úsek D1 za zmluvnú cenu 427,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (512,64 mil. eur vrátane dane). Zmluvný termín ukončenia výstavby je január 2018, ale zhotoviteľ požiadal o predĺženie lehoty do októbra 2018.

Zmluva o dielo bola uzavretá v decembri 2013, so zmluvným začiatkom výstavby v januári 2014. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie - prvá fáza bola v rámci Operačného programu Doprava 2007 - 2013 a druhá je z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.

Odporúčame:

Obrazom: Prerazili diaľničný tunel Žilina


Úsek sa začína v Hričovskom Podhradí križovatkou diaľnic D1 a D3. Trasa je navrhnutá po estakáde, ktorá križuje železničnú trať Bratislava - Žilina a cestu I/18. Následne vchádza do tunela Ovčiarsko. Po vyústení z východného portálu tunela sa diaľnica dostáva do Žilinskej kotliny, ktorou prechádza južne od obce Bitarová, križuje cestu III/5183 a vstupuje do širokého údolia Bitarovského potoka.

Výbežok kopca Dúbravy prekonáva diaľnica tunelom Žilina, za ktorým sa dostáva do doliny Rajčianky. V tomto úseku je diaľnica vedená po estakáde medzi Lietavskou Lúčkou a žilinskou mestskou časťou Bytčica. Úsek sa končí v mieste napojenia na križovatku Lietavská Lúčka a v nej na privádzač Lietavská Lúčka - Žilina. Trasa diaľnice nadväzuje na rozostavaný úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala (13,5 km) s tunelom Višňové (7,5 km). Ten je vo výstavbe od leta 2014 a postavený má byť do konca roka 2019.


Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.