- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Letáky plnia v marketingu dôležitú úlohu, ako efektívne svetu odkomunikovať vašu správu. Fungujú veľmi dobre a to je dôvod, prečo sa tento tradičný spôsob reklamy používa už niekoľko storočí. Ak ste skalopevne presvedčení o tom, že v dnešnej dobe sú už prežitkom, odporúčame vám prečítať si tento článok, lebo letáky sa z módy len tak vyjsť nechystajú.
1. Sú lacnou, no zároveň efektívnou formou reklamy
Letáky predstavujú mimoriadne výhodnú možnosť, ako za relatívne nízke náklady naraz oslovíte veľké množstvo potenciálnych zákazníkov. Nemusíte platiť drahý reklamný priestor v televízii alebo v rádiu, ak na to nemáte rozpočet. Letáky sú lacným riešením, ktoré urobí rovnakú službu. Za málo peňazí dostanete veľa muziky.
Návratnosť investície do tvorby profesionálne navrhnutého letáku a nákladov na tlač je veľmi vysoká. Navyše, ak ste šikovní, môžete si dizajn vytvoriť sami alebo využiť niektoré z dostupných šablón a ušetriť tak ďalšie peniaze.
2. Nemusíte vynakladať veľa úsilia, aby ste oslovili veľké publikum
Či už chcete propagovať nový produkt, oznámiť svetu špeciálnu ponuku, zvýšiť povedomie o vašej značke alebo dokonca podporiť svoj digitálny marketing, letáky sú jednoduchou cestou, ako to dosiahnuť bez veľkej námahy. Nie je náročné distribuovať takúto formu reklamy k možným zákazníkom. Ak zvolíte osobný kontakt, pri fyzickom odovzdávaní získavate podstatnú výhodu, lebo ak si aj človek leták odloží do tašky, neskôr sa k nemu ešte aspoň na malú chvíľu vráti.
To, či vám letáky prinášajú očakávané výsledky, viete pohodlne zistiť napríklad ak do nich zakomponujete rôzne promo kódy na akcie, QR kódy s unikátnymi URL adresami, vďaka ktorým jednoducho odsledujete, koľko návštevníkov na web vám priniesla letáková kampaň, alebo koľkí využili zľavové kupóny.
3. Môžete ich chytiť
Výskumy ukazujú, že ľudia stále oveľa viac preferujú informácie v tlačenej podobe, pretože si ich lepšie zapamätajú, ako keď ich čítajú iba z obrazovky. A práve to, že letáky majú hmatateľnú formu, je ich obrovskou výhodou napríklad oproti reklamným e-mailom. Tie viete okamžite vymazať jedným kliknutím bez toho, aby ste im venovali väčšiu pozornosť a zistili, čo v nich je.
Keď ľudia niečo držia v ruke, s najväčšou pravdepodobnosťou aspoň zaznamenajú, o čo ide a nejaké informácie im predsa len odovzdáte. Veľa ľudí stále úplne automaticky číta všetko okolo nás, a pekne spracovaný leták nám takto elegantne sprostredkuje správu, upúta našu pozornosť. Keď budete nabudúce v ambulancii u lekára, všimnite si, že podvedome si prezeráte informácie okolo vás.
Vystúpte z davu a naplno využite možnosť, ktoré vám letáky dávajú. Pútavo vyzerajúci letáky na kvalitnom papieri je výhodnou formou reklamy. Ľudia ju skutočne čítajú, preto im poskytnite užitočné informácie a povedzte im, čo s nimi majú urobiť: navštíviť váš web, kúpiť si produkt, zúčastniť sa nejakej udalosti. Motivujte ľudí k výzve na akciu dynamicky a presvedčivo. Svoje ciele dosiahnete nenáročným spôsobom.