Piatok, 22. november 2024
Sneženie -1 °C
Mimoriadne správy
- Pre podozrivú batožinu evakuovali časť londýnskeho letiska Gatwick
- Ukrajinský parlament zrušil zasadanie pre sprísnenie bezpečnostných opatrení po tom, ako Moskva nasadila novú raketu
- Trump má novú kandidátku na čelo ministerstva spravodlivosti, bývalú generálnu prokurátorku Floridy Pam Bondiovú
- Moskva na Ukrajine stratila ďalších viac ako tisíc vojakov, prišla aj o bojové vozidlá a delostrelectvo
- Záporožskej jadrovej elektrárni na juhu Ukrajiny hrozí odpojenie od elektriny
Počas kontroly Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sa zistilo, že súkromný dopravca Regiojet zaradil na trati Komárno – Bratislava len jednu vlakovú súpravu namiesto dvoch.
BRATISLAVA 16. decembra (WebNoviny.sk) – Výsledky kontroly Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR) u súkromného dopravcu RegioJet potvrdili, že viac ako polovica kontrolovaných vlakov na trati Bratislava – Komárno má menšiu kapacitu.Podľa MDVRR ide o zásadné porušenia radenia súprav a nedodržiavanie prepravnej kapacity. Rezort dopravy preto Regiojet vyzval, aby sa svojim cestujúcim ospravedlnil a urýchlene zjednal nápravu. Informovala o tom hovorkyňa MDVRR Karolína Ducká.
Výsledky kontrol hovoria jasne
"Výsledky vykonaných kontrol hovoria jasne. Podľa zmluvy nasadená súprava má mať celkovú kapacitu pre 500 ľudí, avšak v skutočnosti je na trati vlak s kapacitou len pre 320 cestujúcich. Takéto znižovanie kapacity je porušenie zmluvy a zároveň sa to premieta aj do nespokojnosti cestujúcich," skonštatoval minister dopravy Árpad Érsek.
Rezort dopravy hradí spoločnosti RegioJet náklady na prevádzku a údržbu spolu dvanástich vlakových súprav a preto majú cestujúci podľa Érseka právo na vlaky, ktoré si štát u súkromného dopravcu objednal a platí za ne.
Ministerstvo dopravy pripomína, že súkromný dopravca tým nespĺňa podmienky zmluvy, keďže kontrolované vlaky neboli radené s dvomi, ale len jednou súpravou, alebo sú nasadzované takzvané nostalgické vozne, ktoré nespĺňajú zmluvne dohodnutú úroveň kvality.
RegioJet má podľa zmluvy nasadzovať vozne, ktoré majú konštrukčnú rýchlosť aspoň 120 kilometrov za hodinu, sedadlá pre cestujúcich sú čalúnené, vo vlaku je umožnená preprava detských kočíkov a bicyklov, je zabezpečené WC pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu, vozidlo je vybavené informačným systémom pre cestujúcich a interiér vozidla je klimatizovaný.
. "Ministerstvo chápe aktuálnu situáciu dopravcu, ktorá nenastala jeho vinou, ale zníženie kvality cestovania je neprípustné a dopravca má stále možnosť využiť aj iné riešenia a prenajať si vozne v požadovanej kvalite od iných dopravcov," uzavrel rezort dopravy.
RegioJet vyzýva ministerstvo k férovému prístupu
Podľa spoločnosti RegioJet ministerstvo dopravy dlhodobo odmietalo navýšiť objednané kapacity, čo malo za následok neriešené preplnenie vlakov na trase Bratislava - Komárno a späť.
"Včera prebehlo jednanie zástupcov RegioJet a ministerstva dopravy, kde RegioJet prezentoval návrh riešenia a informoval ministerstvo o pripravenosti nasadiť dodatočné súpravy na preplnené vlaky. Obe strany sa na ďalšom postupe dohodli, napriek tomu dnes ministerstvo vydáva účelové vyhlásenia, aj keď vie, že situáciu RegioJet rieši," povedal hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj. Dodal, že MDVRR nekoná férovo a chce účelovo poškodiť Regiojet.
Súkromný dopravca sa podľa Ondrůja v zmluve zaviazal nasadiť desať súprav na Bratislava - Komárno. Ďalšie dve súpravy mali slúžiť ako minimálna prevádzková záloha, no keďže rezort dopravy kapacity nenavýšil, Regiojet vypravil dvanásť súprav bez zálohy. Ondrůj zároveň dodal, že takýto systém prevádzkovania vlakových súprav bez zálohy nie je stabilný.
"Vyzývame ministerstvo, aby pristupovalo férovo ku všetkým dopravcom a neuplatňovalo to, že na jednej strane financuje zálohy Železničnej spoločnosti Slovensko vo vozovom parku vo výške 30 % a na druhej strane tlačí na RegioJet, aby jazdil bez záloh a odmieta plniť svoje záväzky vyplývajúce zo zmluvy vo veci navýšenia počtu súprav," uzavrel Ondrůj
Spoločnosť RegioJet ešte koncom októbra informovala, že dve jej súpravy sú mimo prevádzku v nadväznosti na závažné nehody, najmä na stret s kamiónom pri Veľkom Mederi v septembri, čo RegioJet nezavinil. Naopak tieto nehody viedli podľa firmy k zásadnému poškodeniu dvoch súprav a ich dočasnému vyradeniu z prevádzky.
"To samozrejme aktuálne ovplyvňuje počet vlakových jednotiek, ktoré sú k dispozícii pre zabezpečenie prevádzky - pričom škody na súpravách dosahujú miliónových čiastok. Napriek tomu RegioJet robí maximum pre riešenie situácie a zabezpečenie dodržiavania zmluvných podmienok je pre nás absolútnou prioritou", uviedla vtedy prepravná spoločnosť .
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Švajčiari sťažia cudzincom prístup na pracovný trhNasledujúci článok
Mzdový spor v Lufthanse rozhodne arbitráž