Utorok, 26. november 2024
Mimoriadne správy
- Top foto dňa (25. november 2024): Jesenná ITAPA 2024, otvorenie vývojových dielní na Technickej univerzite aj Pellegrini na motorke
- Zomrel český spevák, gitarista a spisovateľ J. J. Neduha
- Koalícia na nákup dronov pre Ukrajinu plánuje do konca tohto roka vyzbierať 1,8 miliardy eur
- Veľká Británia uvalila nové sankcie na lode prepravujúce ruskú ropu
- Brusel sa na pôde Svetovej obchodnej organizácie sťažuje na čínske clá na európsky koňak
Preprava cestujúcich vo vlakoch spoločnosti RegioJet na trase Bratislava - Košice a späť bude do 31. januára zabezpečená podľa platného cestovného poriadku a s plným rozsahom služieb.
BRATISLAVA 11. januára (WebNoviny.sk) - Súkromný dopravca RegioJet, a. s., oficiálne oznámil Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) v utorok 10. januára, že prevádzku svojich troch párov rýchlikov na linke Bratislava - Košice a späť ukončí 31. januára."Do tohto dátumu bude preprava cestujúcich v týchto vlakoch zabezpečená podľa platného cestovného poriadku a s plným rozsahom služieb. Železnice Slovenskej republiky akceptujú uvedené oznámenie," informovala v stredu hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
RegioJet na Slovensku nekončí, ide mu o dotácie, tvrdí SNS
Vlaky budú evidovať ako nevypravené
Až do 26. februára, kedy začne platiť prvá zmena cestovného poriadku, budú ŽSR uvedené vlaky evidovať ako nevypravené zo strany dopravcu, čo znamená aj penalizáciu. Tá je vypočítaná ako zmluvný postih podľa ceny za dopravnú cestu, čo predstavuje zhruba 9 eur za vlak a deň. Spolu by tak malo ísť o sumu 1 404 eur.
RegioJet ešte 3. januára oznámil, že prevádzku svojich expresných vlakov na trase Bratislava - Košice ukončí 31. januára tohto roku.
Zdôvodnil to tým, že po rozhodnutí opäť zaviesť IC vlaky štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko na uvedenej trati nie je na trhu pre bezplatnú prepravu v dotovaných rýchlikoch dostatok platiacich cestujúcich na to, aby sa komerčné nedotované vlaky vo vnútroštátnej doprave na Slovensku uživili. RegioJet prevádzkuje vlaky medzi Bratislavou a Košicami od decembra 2014.
Situáciu by vyriešila zmena úhrad cestovného
Situáciu by podľa RegioJet-u mohla vyriešiť iba zmena systému úhrady cestovného zadarmo tak, aby aj komerčné vlaky mali možnosť osloviť cestujúcich zadarmo. Ak by štát komerčným dopravcom preplácal len polovicu z toho, čo uhradí na kompenzáciu cestovného zadarmo v dotovaných rýchlikoch, RegioJet by bol ochotný zaplatiť druhú polovicu z vlastného.
Linku Bratislava - Košice by potom nezrušil, resp. by ju opätovne zaviedol. Ministerstvo dopravy označilo rozhodnutie RegioJet-u za tlak na zrušenie bezplatnej prepravy a sociálnych zliav, tento benefit pre študentov a dôchodcov však v najbližšom období určite nebude rušiť.
Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek si vypočul všetky argumenty, pre ktoré spoločnosť RegioJet vzdáva súťaž na trati medzi Bratislavou a Košicami a zastavuje svoje vlaky. Keďže požiadavka RegioJetu dotovať "žlté vlaky" by znamenala ďalšie zaťaženie rozpočtu rezortu dopravy, minister Érsek tento návrh súkromného prepravcu neakceptoval. "Urobíme všetko pre to, aby cestujúca verejnosť nepocítila túto zmenu a na hlavnej železničnej trati bol dostatok miesta pre všetkých, ktorí chcú vlakom cestovať,” povedal minister dopravy a výstavby Arpád Érsek. Predstavitelia RegioJetu ministrovi sľúbili, že nebudú blokovať trate a umožnia štátnemu dopravcovi zabezpečiť vlakovú dopravu na tejto trati.
ZSSK 4. januára informovala, že je pripravená nahradiť zrušené vlaky RegioJet-u na trase Bratislava - Košice. "Intenzívne sa pripravujeme na potenciálnu zmenu grafikonu. V prípade, že vlaky RegioJet-u reálne vypadnú z grafikonu, nahradíme ich našimi vlakmi bez dodatočných nárokov na štátny rozpočet," povedal generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký s tým, že súčasná obslužnosť jednotlivých staníc zostane zachovaná.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Občania z EÚ budú zrejme pracovať v Británii za poplatokNasledujúci článok
Volkswagen zaplatí za emisný škandál rekordnú pokutu