
- Blanár slávnostne otvoril honorárny konzulát v Kalkate, cieľom je posilnenie hospodárskej spolupráce – FOTO
- Elon Musk zdieľal príspevok, podľa ktorého milióny ľudí nezabil Hitler ale jeho štátni zamestnanci
- Nemecko Ukrajine dodalo obrnené vozidlá a veľké množstvo munície
- Blanár vyzdvihol Slovensko ako kľúčového hráča v indickom biznise: Obchodná výmena vzrástla o 50 percent – VIDEO, FOTO
- Orbán chce v tomto roku zabrániť pochodu Dúhový Pride v Budapešti

Každý, kto podniká s nejakým tovarom, musí mať zabezpečenú jeho prepravu. Či už na strane nákupu, alebo aj predaja. Možnosti sú v podstate dve: vlastná preprava alebo preprava pomocou spoľahlivého partnera v podobe logistickej spoločnosti.
Len s vlastnou prepravou to nepôjde
Pochopiteľne, vlastná preprava má svoje obmedzenia. Efektívne je možné ju využívať len v obmedzenej miere. A to aj v prípade, že optimalizujete náklady, napríklad vďaka najlacnejšiemu PZP a pod.
Bez využívania externej prepravy sa tak skrátka nezaobídete. A obzvlášť to platí ak chcete nakupovať tovar zo zahraničia, prípadne ho do zahraničia aj predávať. Často bude potrebné do tohto procesu zapojiť viac druhov prepravy, než „len“ cestnú.
A práve z tohto dôvodu je dobré spojiť sily so spoľahlivou logistickou spoločnosťou, ktorá dokáže splniť všetky vaše požiadavky týkajúce sa prepravy tovaru na krátke aj dlhé vzdialenosti. A to bez ohľadu na formy prepravy, ktoré bude potrebné využiť.
Ideálne zvolené metódy dodania tovaru
Medzi takéto komplexné špedičné služby patrí námorná, letecká, železničná aj cestná preprava. Samozrejme, v praxi je to hlavne o ich kombinovaní, preto je potrebné, aby mala logistická spoločnosť sieť partnerov, vďaka ktorým dokáže efektívne prepravovať prakticky akýkoľvek tovar naprieč svetom.
Obzvlášť pre medzinárodný obchod je totižto dôležité, aby boli vhodne zvolené prostriedky a metódy dodania tovaru. Inak hrozia zbytočné komplikácie počas prepravy, ktoré ju nielen spomalia, či zvýšia riziko poškodenia tovaru, ale aj navýšia náklady na dodanie. A pri nákupe, či predaji tovaru je predsa potrebné predom vedieť ako sa do celkovej ceny premietne cena prepravy. Inak to vyústi do menšieho zisku, či dokonca do straty.