Piatok, 19. apríl 2024

Vedci objavili pozostatky nového dinosaura, vyzerá ako kačica

Webnoviny   7. december 2017  348
Vedci objavili pozostatky nového dinosaura, vyzerá ako kačica

WASHINGTON 7. decembra (WebNoviny.sk) - V pieskovcových skalách na území Mongolska objavili paleontológovia takmer zachované pozostatky nového, doteraz nepoznaného druhu dinosaura.

Nepodobá sa však na nič, čo sme si doteraz s pojmom dinosaurus spájali. Ako uvádza skupina vedcov pod vedením paleontológa Dennisa Voetena z Univerzity Palackého v Olomouci, ktorí o objave informujú v najnovšom čísle magazínu Nature, dinosaurus sa zo všetkého najviac podobá na kačicu s dlhým labutím krkom, papuľu má ako krokodýl a plutvy ako tučniak, ktoré mu umožňovali plávať.

Tvor bol len asi 45 centimetrov vysoký a je to vôbec prvý známy dvojnohý mäsožravý dinosaurus, ktorý vedel plávať. Vedci ho pomenovali Halszkaraptor escuilliei, podľa zosnulej poľskej paleontologičky Halszky Osmólskej, ktorá sa špecializovala na dinosaury žijúce na území dnešného Mongolska.

Viac k témam: dinosaurus, mongolsko, Veda a technika
Zdroj: Webnoviny.sk - Vedci objavili pozostatky nového dinosaura, vyzerá ako kačica © SITA Všetky práva vyhradené.